X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Dziecko, auto i upał

2013-07-11
Strona główna -> Renault -> Captur

Dziecko, auto i upał

Wewnątrz auta zaparkowanego na słońcu w upalny letni dzień temperatura może dojść nawet do 90°C.

Nigdy nie zostawiaj dziecka bez opieki w samochodzie. Temperatura ciała dziecka wzrasta od 2 do 5 razy szybciej niż dorosłego człowieka. Z danych analizowanych przez Uniwersytet w San Francisco wynika, że ponad 50% przypadków śmiertelnych w takich sytuacjach spowodowanych jest przez zapomnienie dorosłych.*

Dziecka nie wolno zostawiać w samochodzie bez opieki nawet na chwilę. Gdy rodzic ma zbyt wiele spraw na głowie i ma obawy, czy zawsze będzie pamiętał o dziecku śpiącym na tylnym foteliku, to najlepiej wprowadzić zwyczaj sprawdzania samochodu zawsze przed jego opuszczeniem lub np. umieszczania zabawki na przednim siedzeniu za każdym razem, gdy przewozimy malucha – radzi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.

Szyby w samochodzie najpierw umożliwiają dostawanie się promieni słonecznych do wnętrza, a następnie działają jak izolator i zatrzymują ciepło w środku. Badania pokazują, że kolor wnętrza auta może mieć wpływ na czas, w jakim się ono nagrzewa – im ciemniejsze elementy wyposażenia, tym szybciej następuje wzrost temperatury. Zostawienie uchylonego okna w samochodzie ma minimalny wpływ na zahamowanie tego procesu.*

Każdy, kto zobaczy dziecko zamknięte w samochodzie w ciepły dzień na słońcu, musi natychmiast zainteresować się sytuacją, rozbić szybę auta i wyjąć uwięzione dziecko, gdy okaże się to konieczne oraz powiadomić odpowiednie służby dzwoniąc pod numer 112. Pamiętajmy, że dziecko w takiej sytuacji jest zdezorientowane na skutek wysokiej temperatury, zwykle nie płacze i nie próbuje samo wydostać się z samochodu  – podsumowują trenerzy Szkoły Jazdy Renault.  

* Źródło: San Francisco State University, Department of Geosciences (1998-2012)

 

źródło: Renault

Komentarze