X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

5 gwiazdek Euro NCAP dla Renault CAPTUR

2013-05-29
Strona główna -> Renault -> Captur

5 gwiazdek Euro NCAP dla Renault CAPTUR

to już piętnasty model Renault z taką oceną!

Renault Captur uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Ocena ta, wystawiona zgodnie z zaostrzonymi od stycznia 2013 r. zasadami, po raz kolejny potwierdza doskonałe umiejętności Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego.

Renault Captur, z łączną oceną na poziomie 80,5%, stał się tym samym piętnastym modelem w gamie Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego Euro NCAP.

Niezależnie od tej oceny, wyrażającej uznanie dla know-how marki, Renault Captur wyróżnia się dynamicznym i bezpiecznym zachowaniem na drodze dzięki precyzyjnie i szybko reagującemu układowi jezdnemu.

Systematyczne dążenie do zapewnienia optymalnej ochrony wszystkich pasażerów. Renault Captur musi zapewniać ten sam poziom bezpieczeństwa biernego co Nowe Clio, na którego płycie podłogowej został zaprojektowany. Firma Renault opracowała szereg rozwiązań uwzględniających wyniki badań nad wypadkami oraz rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem, zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu.

W celu zapewnienia jeszcze wyższego poziomu ochrony pasażerów, zmieniona została również architektura elektroniki pojazdu tak aby układy bezpieczeństwa najnowszej generacji mogły uruchamiać się w krótszym czasie.

Kryterium ochrony dorosłych użytkowników auta. W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach Renault Captur są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych o doskonałych parametrach działania oraz pasy bezpieczeństwa wyposażone w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN. Na poziomie szuflady „Easy Life” dodano strefy zgniotu, aby zapewnić lepszą ochronę dolnych kończyn na wysokości kolan i łydki. Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone
w ogranicznik napięcia.

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, co dało spektakularne wyniki, zapewniające nowemu modelowi maksymalną ocenę 7,9 punktów na 8 możliwych. W celu umożliwienia nawet dwukrotnie szybszego wykrywania i reagowania na zderzenia boczne, Renault Captur został wyposażony w układ 2 czujników, umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji (chroniącą głowę i klatkę piersiową).

Wyniki te, w połączeniu z wynikami w testach zderzenia ze słupem i uderzenia w tył pojazdu, pozwoliły Renault Captur uzyskać  32 punkty na 36 możliwych, jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia – jest to jeden z najlepszych wyników w segmencie małych samochodów.

Kryterium ochrony dzieci. Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, w który wyposażone jest zarówno siedzenie pasażera z przodu, jak i boczne tylne miejsca, ochrona dzieci w Renault Captur plasuje go wśród najlepszych modeli w segmencie B – auto uzyskało ocenę 39 punktów na 49 możliwych i to pomimo zaostrzenia kryteriów.

« < 1 2 > »

Komentarze