X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

jak przygotować samochód przed zimą

2011-10-31
Strona główna -> Volvo -> S40 -> 2 (2004-dziś)


IV Sprawdź filtr i tankuj zimowe paliwo
Jeśli jeździsz autem z silnikiem diesla, musisz być szczególnie wyczulony na paliwo, które tankujesz w okresie zimowym. Kryształki parafiny, wytrącające się z oleju napędowego, mogą w niskich temperaturach zablokować filtr paliwa, co jest jedną z najczęstszych przyczyn zimowych problemów z rozruchem silnika diesla. Jeśli przed mrozami nie zdążymy zużyć paliwa letniego, powinniśmy dolać do zbiornika depresator – preparat obniżający temperaturę krzepnięcia oleju napędowego. Przed zimą zalecana jest również wymienia filtru paliwa. – W przypadku nowoczesnych silników należy także zwrócić uwagę na oleje, których używamy. Polecam stosowanie olejów rekomendowanych przez producenta i paliwa zawierającego jak najmniej biokomponentów i siarki – radzi Andrzej Strzelczyk.


V Umyj szyby – od wewnątrz
Opony wymienione, auto odpaliło bez problemów… ale nic nie widać. – Aby zapobiec nadmiernemu parowaniu należy przede wszystkim umyć od wewnątrz szyby naszego auta, a także wymienić filtr kabinowy w naszym aucie. Zaleca się wymianę filtrów co 30 tys. kilometrów lub zgodnie z harmonogramem książki serwisowej pojazdu – mówi Sebastian Ugrynowicz.


VI Stosuj wyłącznie zimowy płyn do spryskiwaczy
Z reguły temperatury zimą w Polsce oscylują w granicach kilku stopni Celsjusza „pod kreską”. Zdarzają się jednak wyjątki i jesteśmy zmuszeni na jazdę nawet w 20-stopniowym mrozie. Wybierając płyn do spryskiwaczy, trzeba więc zwrócić uwagę przede wszystkim na temperaturę krystalizacji i zakupić taki, który nie zamarznie nawet przy bardzo niekorzystnej temperaturze.  Przygotowując auto do sezonu zimowego warto także zwrócić uwagę na technologię stosowaną przy produkcji płynów do spryskiwaczy. Często wykorzystywaną obecnie metodą jest tzw. nanotechnologia. Opiera się na zastosowaniu cząsteczek krzemu, które wnikają głęboko w strukturę czyszczonej szyby lub karoserii. To właśnie cząsteczki nano tworzą niewidoczną, kilkuwarstwową powłokę, która zwielokrotnia efekt odpychania od szyby cząsteczek wody, kurzu i innych zabrudzeń.


VII Wymień wycieraczki już jesienią.
Jeśli chodzi o funkcjonalność samych wycieraczek, niezależnie, czy są to wycieraczki standardowe, czy też płaskie, wykorzystuje się je przez cały sezon. – Okres letni, gdy deszcz zaskakuje nas sporadycznie, jest najbardziej szkodliwy dla wycieraczek. Wtedy używamy ich przede wszystkim do zeskrobywania pozostałości po owadach, operując na suchej szybie, a to w znaczącym stopniu psuje krawędź gumy. Dlatego też, aby prawidłowo przygotować się do sezonu jesienno-zimowego, zalecana jest zmiana wycieraczek na „świeże” właśnie teraz – tłumaczy Marek Skrzypczyk z MaxMaster. W czasie zimy nie możemy zapominać o tym,  by możliwie najskuteczniej ograniczyć skutki osadzania się lodu na  wycieraczkach. W takim wypadku skutecznym zabiegiem „ratującym” pióra jest odchylenie wycieraczek od szyby na noc.


VIII Nasmaruj uszczelki i zamki
Gumowe uszczelki w drzwiach i klapie bagażnika dobrze jest posmarować specjalnym środkiem pielęgnacyjnym - np. preparatem na bazie wazeliny - zapobiegnie to ich przymarzaniu. Zamki można posmarować grafitem, a odmrażacz do zamków zamiast w samochodowym schowku trzymać w domu lub w tobie, którą zabieramy do pracy.

« < 1 2 3 > »

Komentarze