X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

jak przygotować samochód przed zimą

2011-10-31
Strona główna -> Volvo -> S40 -> 2 (2004-dziś)

10 przykazań kierowcy przed zimą

Druga połowa października to zazwyczaj dobry moment na wymianę opon z letnich na zimowe.

Poniżej 7 stopni Celsjusza „zimówki” są już bowiem w pełni efektywne. Nie czekając z wymianą opon do pierwszych opadów śniegu możemy natomiast uniknąć kolejek w stacjach serwisowych. Wymiana ogumienia w aucie to tylko jedna z wielu czynności, jakie należy wykonać, aby uniknąć stresu i niebezpiecznych sytuacji na drodze w okresie zimowym.


Oprócz tradycyjnej diagnostyki auta związanej ze sprawdzeniem zawieszenia, układu hamulcowego, kierowniczego, oświetlenia itd. – a więc tych układów, których funkcjonowanie sprawdzamy niezależnie od pory roku, przed zimą należy zadbać również o te elementy auta, które są szczególnie narażone na ujemne temperatury.

 

Część przygotowań auta do zimy możemy wykonać samodzielnie, lecz w przypadku niektórych zadań nie obejdzie się bez wizyty w warsztacie. Koszty przeglądu auta przed zimą niekoniecznie muszą być jednak bardzo wysokie, nawet jeśli zdecydujemy się go zlecić jednej z autoryzowanych stacji obsługi. Większość ASO oferuje bowiem sezonowe przeglądy pojazdu w promocyjnych cenach, które wahają się zazwyczaj w przedziale od 50 do 100 zł.


I Wymień opony
Coraz mniej kierowców stara się „przejeździć” zimę na oponach letnich. Opony zimowe gwarantują zdecydowanie lepszą przyczepność samochodu i dwukrotnie krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponą letnią, co znacznie podwyższa bezpieczeństwo podróżowania. Ze względu na spory koszt zakupu nowych opon zimowych, wielu kierowców decyduje się często nabyć opony używane. Przy takich zakupie należy jednak przede wszystkim zwrócić uwagę na głębokość bieżnika opon, które chcemy kupić. – W przypadku opon letnich minimalna głębokość bieżnika wynosi około 1,6 mm. Jeśli jednak chodzi o „zimowki”, wartość ta jest sporo wyższa – odradzam używanie opon zimowych, w których głębokość bieżnika jest mniejsza niż 4 mm – mówi Sebastian Ugrynowicz, Kierownik Autoryzowanego Serwisu Nissan i Suzuki Auto Club w Poznaniu.


II Sprawdź akumulator
Jeżeli jeździmy starszym autem i minęło już trochę czasu od ostatniej wymiany akumulatora, należy sprawdzić przed zimą jego stan. – Dobry akumulator na nic się nie zda, jeżeli w naszym samochodzie niesprawnie działa np. alternator, a więc podzespół odpowiadający za ładowanie akumulatora. Zlecając przegląd samochodu przed zimą autoryzowanej stacji obsługi sprawdzimy nie tylko wydajność akumulatora, ale także sprawność „elektryki” pojazdu. Dopiero mając pewność, że  układ elektryczny naszego pojazdu jest w dobrej kondycji, możemy uniknąć przykrych niespodzianek w zimowy poranek – mówi Andrzej Strzelczyk, Dyrektor Autoryzowanego Serwisu Volvo Auto Bruno ze Szczecina.


III Zadbaj o układ chłodzenia
W okresie jesiennym i zimowym zawartość glikolu, będącego podstawowym składnikiem płynów do chłodnic, powinna wynosić około 50 procent cieczy funkcjonującej w układzie. W przeciwnym razie istnieje groźba, że płyn zamarznie i uszkodzi części układu chłodzenia i silnika. Należy pamiętać także o tym, by płyn zawierał bogatą gamę dodatków. – Każdy płyn do chłodnicy jest mieszaniną glikolu z wodą, która sama w sobie powoduje wewnętrzną korozję jednostki napędowej. Dlatego niezbędne jest stosowanie płynów, które posiadają zaawansowaną gamę dodatków, m.in. inhibitorów korozji, przeciwutleniaczy oraz dodatków przeciwpiennych, niwelujących efekt pienienia się płynu – mówi Waldemar Młotkowski, specjalista marki MaxMaster.

« < 1 2 3 > »

Komentarze