X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

10 lat PRE-SAFE®: system, który wyprzedza zderzenie

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-01-08
Strona główna -> Mercedes-Benz -> Klasa S -> W220 (1998-2005)

Trzy lata później zaprezentowano kolejne wcielenie systemu PRE-SAFE® (w zależności od modelu). Od tej pory, jeśli kierowca nie zareagował nawet po częściowym automatycznym hamowaniu, wykorzystujący radar PRE-SAFE® Brake uruchamiał maksymalne ciśnienie w układzie hamulcowym na około 0,6 s przed sytuacją, która rozpoznana została jako nieunikniona kolizja. Awaryjne hamowanie w znacznym stopniu może ograniczyć skutki zderzenia.

Wraz z premierą nowej Klasy B w 2011 roku PRE-SAFE® po raz pierwszy trafił na listę wyposażenia samochodu kompaktowego.

Teraz z funkcją wykrywania przechodniów: nowe możliwości. W nowej generacji Klasy S Mercedes-Benz wzbogaci system PRE-SAFE® o kolejne funkcje. Mogą one pomóc uniknąć potrącenia pieszego i uderzenia przodem samochodu w inny pojazd w ruchu miejskim, ograniczyć skutki uderzenia w tył auta i zwiększyć ochronę zapewnianą przez pasy bezpieczeństwa.

Przegląd nowych funkcji systemu PRE-SAFE®: BAS PLUS oraz PRE-SAFE® Brake obejmują wykrywanie pieszych oraz rozszerzoną funkcję autonomicznego hamowania w razie wykrycia innego pojazdu z przodu. Optyczne i akustyczne sygnały ostrzegają kierowcę przed niebezpieczeństwem. Jeśli wciśnie on pedał hamulca, system BAS PLUS zwiększy siłę hamowania (w razie potrzeby nawet do 100 proc.), a jeśli nie zareaguje, PRE-SAFE® Brake uruchomi funkcję autonomicznego hamowania. Układ PRE-SAFE® Brake z funkcją wykrywania pieszych pozostaje aktywny do prędkości około 72 km/h, jest w stanie autonomicznie zapobiec potrąceniu pieszego podczas jazdy z prędkością początkową do 50 km/h i uniknąć kolizji polegających na najechaniu na tył poprzedzającego auta przy prędkości 50 km/h.

PRE-SAFE® PLUS rozszerza zakres ochrony kierowcy i pasażerów o sytuacje, w których zagrożenie powodują pojazdy znajdujące się z tyłu samochodu. Czujnik radarowy w tylnym zderzaku monitoruje ruch za autem i w razie ryzyka uderzenia aktywuje w celach ostrzegawczych tylne światła awaryjne ze zwiększoną częstotliwością migania. Ponadto, system PRE-SAFE® może uruchomić dodatkowe środki ochrony, takie jak napinacze pasów bezpieczeństwa. Jeśli samochód pozostaje nieruchomy, PRE-SAFE® PLUS zwiększy siłę hamowania, aby po uderzeniu w tylną część nadwozia nie doszło do wtórnej kolizji z poprzedzającym autem. Pasażerowie są w ten sposób dodatkowo chronieni przed ewentualnymi urazami kręgosłupa.


PRE-SAFE® Impulse: we wczesnej fazie wypadku kierowca i pasażer z przodu są za pomocą pasów bezpieczeństwa przyciągani do foteli w kierunku przeciwnym do kierunku uderzenia. Gdy przeciążenia osiągną fazę szczytową, ten dodatkowy dystans może służyć do kontrolowanego rozproszenia energii. Efekt? Mniejsze ryzyko i zakres obrażeń odniesionych w przypadku zderzenia czołowego. PRE-SAFE® Impulse przy użyciu ładunku pirotechnicznego pozwala cofnąć pas o trzy punkty mocowania i zwolnić go ponownie. Zasadnicza różnica w porównaniu do tradycyjnych napinaczy polega na tym, że siła zastosowana do napięcia taśmy utrzymuje się znacznie dłużej, a jej wartość jest dostosowana do siły zderzenia.

PRE-SAFE® Rear: aktywna klamra pasa bezpieczeństwa wyposażona jest w silnik elektryczny, który wysuwa ją lub chowa automatycznie i nie dopuszcza w ten sposób do luzu w rejonie miednicy i tułowia. W rezultacie pasażerowie są skuteczniej chronieni zarówno w kierunku poprzecznym, jak i wzdłużnym. Zapinanie pasów na tylnych siedzeniach jest znacznie prostsze - klamra wysuwa się z tapicerki i podświetla po otwarciu drzwi. Stanowi ona element integralnej koncepcji bezpieczeństwa Mercedes-Benz i spełnia swoją funkcję w czterech dziedzinach: bezpiecznej jazdy (łatwiejsze zapinanie), w obliczu zagrożenia (redukcja luzu po zapięciu pasa), podczas wypadku (napinacze pasów PRE-SAFE®) oraz po wypadku (klamra wysuwa się automatycznie po wypadku, ułatwiając dostęp do niej służbom ratowniczym).

 

źródło: Daimler

« < 1 2 3 > »

Komentarze