X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Zmodernizowane Audi Q5 dostępne w 2012 roku

2012-07-09
Strona główna -> Audi -> Q5

Do każdego silnika Audi oferuje odpowiednio dobraną skrzynię biegów. W jednostkach czterocylindrowych standardem jest skrzynia sześciobiegowa. W autach z silnikiem 3.0 TDI standardowo montuje się sportową skrzynię z siedmioma biegami S tronic. Ta sama skrzynia, w samochodach z silnikiem 2.0 TDI o mocy 130 kW (177 KM) dostępna jest w opcji. W 2.0 TFSI, na życzenie montuje się komfortową skrzynię tiptronic z ośmioma biegami. W modelu 3.0 TFSI jest ona w standardzie.

W wersjach czterocylindrowych skrzynie biegów są zintegrowane z systemem zarządzania temperaturą silnika, co skraca znacznie fazę ich rozgrzewania. Stały napęd na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła jest montowany standardowo. Jedynie model 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM) zjeżdża z taśmy produkcyjnej z napędem wyłącznie na przednią oś.

Jeszcze większa efektywność: elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
Nowe elektromechaniczne wspomaganie kierownicy to następny krok na drodze ku zwiększonej efektywności. Jeśli Audi Q5 jedzie na wprost, to wspomaganie nie pobiera żadnej energii. W zawieszeniu konstruktorzy Audi zadbali o jeszcze bardziej precyzyjne dostrojenie sprężyn, amortyzatorów i stabilizatorów. Aluminiowe felgi w większości wersji mają średnicę 18 cali. Na życzenie dostępne są koła w rozmiarze 20 cali oraz zawieszenie sportowe S line. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) rozpoznaje stan nawierzchni i odpowiednio dostosowuje swoje działanie.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select sprawia, że Audi Q5 jest jeszcze bardziej wszechstronne. Dzięki niemu, kierowca może w czterech trybach – w tym w trybie efficiency - kontrolować charakterystykę pedału gazu, przełożenia automatycznej skrzyni biegów, moc wspomagania układu kierowniczego i pracę klimatyzacji.

Za pomocą systemu Audi drive select można również sterować innymi opcjonalnymi elementami z najwyższej półki. Są to m.in. sprzężony z radarem adaptacyjny tempomat adaptive cruise control, zawieszenie z regulacją amortyzatorów i dynamiczny układ kierowniczy. Siła wspomagania w dynamicznym układzie kierowniczym jest zależna od aktualnej prędkości i poprawia stabilność jazdy podczas pokonywania zakrętów.

Wszechstronność: systemy wspierające kierowcę
Również systemy wspierające kierowcę odświeżonego Audi Q5 stanowią nową jakość w tej klasie aut. Nowy system informacji kierowcy, zalecający przerwy podczas podróży jest elementem seryjnym. Jeśli rozpozna, że koncentracja kierowcy maleje, to zaproponuje mu przerwę.

Wśród opcjonalnych systemów wspierających, najbardziej zaawansowany technologicznie jest korzystający z radaru adaptacyjny tempomat adaptive cruise control. Reguluje on odstęp od auta jadącego przed nami, a przy prędkości poniżej 30 km/h, w przypadku gdy rozpozna, że grozi nam najechanie na jadący przed nami pojazd, inicjuje pełne hamowanie. Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist pomaga kierowcy zachować obrany tor jazdy poprzez drobne korekty skrętu kierownicy. System Audi side assist kontroluje przestrzeń za pojazdem, ułatwiając zmianę pasa ruchu. Trzy systemy zapewniające komfortowe parkowanie dopełniają ofertę.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze