X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Zmodernizowana Kia Sorento

2012-08-17
Strona główna -> Kia -> Sorento -> 2 (2009-dziś)

Siedmioosobowe wnętrze zyskało więcej materiałów miękkich w dotyku, a dyskretnej elegancji nadają mu chromowane klamki drzwi oraz chromowane obramowania wlotów powietrza i przełączników. Uwagę zwraca nowy zestaw wskaźników LCD i nowa konsola centralna z wyświetlaczem 8-calowym (7-calowym na rynkach Europy). Skórzany uchwyt selektora przełożeń o „wyprostowanym” skoku (w wersji z przekładnią automatyczną) podkreśla luksusową orientację nowej Kii Sorento.
Wyposażenie opcjonalne klasy Premium obejmuje m.in. elektrycznie ustawiane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, elektrycznie podgrzewane siedzenia drugiego rzędu, przyciemniane szyby z filtrem UV oraz nawiewy klimatyzacji dla trzeciego rzędu siedzeń.


Aby jeszcze bardziej zwiększyć stopień wyrafinowania i komfortu jazdy zastosowano szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie redukcji NVH (hałasów, drgań i wibracji), dzięki którym nowa Kia Sorento należy do najlepiej wyciszonych pojazdów w swej klasie.

Ulepszone jednostki napędowe: niższy poziom zużycia paliwa i emisji spalin. Produkowana w Korei nowa Kia Sorento napędzana będzie całą gamą silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 150 do 197 KM z myślą o potrzebach i oczekiwaniach kierowców na rynkach międzynarodowych. Zgodnie z panującymi aktualnie trendami, charakterystyka jednostek benzynowych serii Theta II 2.4 GDI oraz Diesli R2.2 TCI została zoptymalizowana celem ekonomizacji zużycia paliwa.


W silnikach serii Theta II 2.4 GDI zastosowano nową głowicę cylindrów i tłoki oraz nowy system wtrysku paliwa i układ dolotowy. Efektem jest 9-procentowy wzrost mocy (do 192 KM) i 6,6-procentowy wzrost momentu obrotowego (do 242 Nm) w porównaniu z podobnej pojemności silnikami o wtrysku wielopunktowym konkurencji − przy obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 (już od 199 g/km).


Silniki Diesla serii „R” należą do ulubionych przez klientów Kia w różnych modelach tej marki na rynkach światowych. Napędzający nowe Sorento 2.2-litrowy Diesel TCI (z turbosprężarką i intercoolerem) o mocy 197 KM otrzymał nowy układ recyrkulacji spalin (EGR), który pozwala obniżyć emisję CO2 do zaledwie 147 g/km. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 436 Nm (z przekładnią automatyczną) lub 421 Nm (z przekładnią manualną). Do europejskich nabywców nowej Kii Sorento adresowany jest dodatkowo mniejszy, 2,0-litrowy silnik Diesla R2.0 TCI o mocy 150 KM.

Przekładnie sześciostopniowe i napęd 2WD lub 4WD. Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej − napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła), identycznie jak jej poprzednik. Napęd 2WD skutkuje obniżeniem masy pojazdu o ok. 60 kg, a więc niższym zużyciem paliwa.


Napęd 4WD to system typu „on demand” przekazujący 100 procent momentu obrotowego na koła przednie podczas zwykłej jazdy miejskiej lub autostradowej. W przypadku ich poślizgu część mocy (do 50%) przenoszona jest automatycznie na koła tylne. W warunkach niskiej przyczepności przydatny jest tryb „Lock Mode”, rozdzielający moment koła przednie i tylne w proporcji 50/50 procent.

« < 1 2 3 > »

Komentarze