Jeszcze lepsze R8 GRAND-AM. Przed sezonem 2013, wiele rozwiązań technicznych w Audi R8 GRAND-AM zostało ulepszonych. Dzięki opcjonalnemu dodatkowemu spoilerowi z przodu pojazdu, zastosowaniu do wentylacji wnęk przednich kół kratek wlotowych umieszczonych nad kołami i zmienionemu położeniu tylnego skrzydła, znacznie poprawiono właściwości aerodynamiczne samochodu. By uzyskać przewidziany przepisami minimalny ciężar pojazdu, w 2013 roku Audi poszerzyło zakres stosowania koncepcji ultralekkiej konstrukcji. Obecnie w modelu GRAND-AM dopuszczono również drzwi z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP). Specjalnie dla aut startujących w USA, stworzono zespoły sprężyn o mniejszych wartościach sztywności i amortyzatorów o charakterystyce odpowiednio dopasowanej do sprężyn.
Podczas przygotowywania bolidów do startu w 24-godzinnym wyścigu Daytona, nic nie pozostawiono przypadkowi. Po „Roar before the Rolex 24“, czyli ostatniej wspólnej próbie, wszystkie cztery auta przeszły gruntowny przegląd w amerykańskiej filii Audi Sport customer racing w Indianie. Tam też, wspólnie z zespołami kierowców, przygotowano je do startu. Technicy i mechanicy quattro GmbH będą wspierać wszystkie trzy teamy również w trakcie wyścigu.
Audi R8 w roli samochodu bezpieczeństwa, rekordowa sprzedaż w USA. Podczas pięćdziesiątej pierwszej edycji wyścigu należącego już do amerykańskiej klasyki, Audi wystawi nie tylko samochody wyścigowe. Jednym z działań dodatkowych jest dostarczenie seryjnej wersji Audi R8 jako samochodu bezpieczeństwa. W ubiegłym roku, Audi w USA, co miesiąc biło rekordy sprzedaży. W ciągu pięciu ostatnich lat zwiększyło liczbę amerykańskich klientów marki już o blisko 50 procent. Także Audi Sport customer racing, spodziewa się, że start w Daytona Race, wpłynie pozytywnie na wyniki sprzedaży w USA.
Kwalifikacje wyścigu odbędą się w czwartek, 24 stycznia w godz. 16.10 – 16.25 (czas miejscowy, CET +6 godzin). Wyścig rozpocznie się w sobotę, 26 stycznia o godz. 15.30 czasu miejscowego.
źródło: Audi