X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wzrost sprzedaży Volkswagena w pierwszym półroczu 2012 r.

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-07-04
Strona główna -> Volkswagen -> CC -> 2 (2012-dziś)

Wzrost sprzedaży Volkswagena

Volkswagen zanotował dobre wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku zarówno w Polsce jak i na świecie.

W naszym kraju zarejestrowanych zostało od stycznia do czerwca 11.438 pojazdów (I-VI 2011: 7.976; +43%). W czerwcu zarejestrowano 2.188 nowych, osobowych Volkswagenów (VI 2011: 1.580; +38%), co pozwoliło marce zająć drugie miejsce pod względem ilości zarejestrowanych samochodów w Polsce w pierwszym półroczu. Liderem pozostaje Skoda – marka, która również wchodzi w skład spółki Volkswagen Group Polska.

„Marka Volkswagen w Polsce bardzo dobrze rozpoczęła rok. Dzięki bardzo szerokiej palecie samochodów, innowacyjnym technologiom i przemyślanej ofercie systematycznie zwiększamy sprzedaż. W ostatnich miesiącach wprowadziliśmy na rynek specjalną linię Tiguana z napędem na przednią oś – CityLine, doskonały miejski samochód, którym jest up! oraz specjalne wersje Optimum dla najbardziej popularnych modeli.” – skomentował Karol Obiegły, Dyrektor Marki Volkswagen w Polsce.

Na światowym rynku marka Volkswagen zwiększyła swoją sprzedaż od stycznia do maja o 9,4 procent i dostarczyła klientom 2,29 mln aut (styczeń – maj 2011: 2,09 mln). W maju nabywców znalazło 476.900 osobowych Volkswagenów (maj 2011: 436.500; + 9,3 procent).

„Volkswagen bardzo dobrze rozwinął się na światowych rynkach. Jednak sytuacja na rynkach Europy Zachodniej nadal pozostaje napięta” – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Marketingu koncernu Volkswagen i Marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Wzrost sprzedaży osobowych Volkswagenów zaobserwowany został przede wszystkim poza Europą. Na koniec maja marka odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku wzrost o 14,8 procent do 909.100 sprzedanych samochodów (792.100). Z tego 819.300 samochodów (714.200; +14,7 procent) przypadło na Chiny (z Hongkongiem). Zadowalająco rozwinęła się sprzedaż także na kontynencie amerykańskim. W Ameryce Północnej wzrosła od stycznia do maja o 24,4 procent do 242.100 sztuk (194.600), z czego 170.600 (125.700; +35,7 procent) Volkswagenów trafiło do nabywców w USA. W regionie Ameryki Południowej marka przekazała klientom 312.200 (311.600; +0,2 procent) samochodów.

W Europie, gdzie utrzymuje się trudna sytuacja, od stycznia do maja Volkswagen sprzedał 742.900 (722.700; + 2,8 procent) aut. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż spadła na koniec maja o 5,8 procent do 378.600 (402.000) pojazdów. Natomiast znaczny wzrost popytu – aż o 50,8 procent, do 108.400 (71.900) sztuk – marka odnotowała w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Na niezmiennym wysokim poziomie utrzymuje się sprzedaż w Rosji. Klientom przekazanych zostało tam 65.300 samochodów (34.400; + 90,1 procent).

Volkswagen Samochody Użytkowe
Sprzedaż na świecie od stycznia do maja o zwiększyła się o 3,5 procent do 220.500 sztuk (I-V 2011: 213.000). Największy wzrost odnotował rynek Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie nabywców znalazło 17.400 użytkowych Volkswagenów (13.100; + 32,7 procent). Na niemieckim rynku Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 50.800 pojazdów (48.200; + 5,3 procent).

 

źródło: Volkswagen

Komentarze