X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wyniki sprzedaży 2011 Renault i Dacia

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-01-20
Strona główna -> Renault -> Clio -> 4 (2009-2012)

Wyniki sprzedaży 2011 Renault i Dacia

Łączna sprzedaż modeli Renault i Dacia w grudniu 2011 r. wyniosła 2 517 samochodów.

Całkowita roczna sprzedaż nowych samochodów Renault i Dacia w Polsce w 2011 r. wyniosła 30 684 auta, co stanowi wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2010 o 3,2%. Sprzedaż modeli z gamy samochodów dostawczych Renault wzrosła o ponad 11%.


Doskonały wynik zanotowała marka Dacia – w 2011 r. 7 382 samochody tej marki trafiły na polski rynek, czyli o 1 364 auta więcej niż w 2010 r.

Sprzedaż modeli z gamy Renault

Pozycję lidera sprzedaży 2011 r. wśród modeli Renault zajął model Clio w wersji hatchback z wynikiem 3 807 samochodów sprzedanych w ciągu całego roku. Wynik ten jest lepszy od sprzedaży tego modelu w 2010 r. aż o prawie 22%. Dobry wynik sprzedaży odnotowała także wersja Clio kombi – Grandtour, którą wybrało w 2011 r. 1 312 nabywców, czyli o 139 więcej niż w 2010 r. Łącznie na polskie drogi wyjechało w 2011 r. 5 119 samochodów Clio hatchback i Grandtour  – o prawie 19% więcej niż w poprzednim, 2010 r.


Dużym uznaniem cieszył się w 2011 r. także Megane Grandtour, zajmując 2 miejsce
w całorocznym rankingu sprzedaży osobowych modeli Renault z wynikiem 2 223 szt. Uznaniem nabywców cieszyły się także modele Megane hatchback (3 miejsce z wynikiem 2 217 szt. łącznie z wersją Generation) oraz duży sedan Fluence (4 pozycja i 1 482 auta sprzedane w ciągu całego roku). Łączna sprzedaż nowych samochodów osobowych Renault wyniosła w całym 2011 roku 17 785 szt.


Doskonałe wyniki sprzedaży w 2011 r. zanotowały samochody dostawcze Renault. Liderem w tej dziedzinie na koniec roku został furgon Master, którego łączna sprzedaż nowej, wprowadzonej
w połowie 2010 r. wersji modelowej wyniosła 3 325 szt. powiększając aż o 12% całkowity wynik sprzedaży Mastera z poprzedniego roku. Dużym uznaniem cieszył się także drugi model z oferty dostawczych aut Renault – Trafic. Jego całoroczna sprzedaż łącznie dla wersji Fourgon
i Passenger wyniosła 1 344 auta, co zapewniło mu wzrost sprzedaży o prawie 24%.
Sprzedaż nowych samochodów dostawczych Renault wyniosła w całym 2011 roku 5 517 szt., co stanowi poprawę dobrego wyniku z 2010 roku aż o ponad 11%.

Sprzedaż modeli Dacia
Grudniowa sprzedaż modeli z gamy Dacia utrzymała się na wysokim miesięcznym poziomie poprzednich miesięcy 2011 r. i wyniosła 691 szt. W grudniu klienci Dacii odebrali najwięcej aut modelu Duster (328 szt.), model ten umocnił się tym samym na pozycji lidera sprzedaży wśród modeli Dacia na polskim rynku. W ciągu całego 2011 roku polscy nabywcy odebrali z salonów Dacii 3 673 samochody Duster (to jest prawie 2 razy więcej niż w 2010 r.), 1 546 hatchbacków Sandero, 1 367 Loganów MCV oraz 69 sedanów. Całkowita sprzedaż osobowych modeli Dacia
w Polsce w 2011 r. wyniosła 6 655 szt., co stanowi wzrost o ponad 23% w stosunku do 2010 r. Gamę modelową Dacia uzupełnia oferta aut dostawczych – modeli Logan Van i Logan Pick-up, które znalazły w ciągu całego roku 727 nabywców, także wykazując wzrost swojej sprzedaży
– o ponad 17%.


Całkowita sprzedaż aut marki Dacia (razem osobowych i dostawczych) w całym 2011 roku wyniosła 7 382 szt. i jest o 1 364 szt. (22,7%) większa niż w 2010 r.

 

źródło: Renault

Komentarze