X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wyjątkowe systemy wspomagania w Oplu Mokka

2012-09-17
Strona główna -> Opel -> Mokka

W swoim segmencie Mokka jest jednym z nielicznych samochodów, które posiadają systemy wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) oraz kontroli zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control) jako część ESC w standardzie, zarówno dla wersji z napędem przednim, jak i z napędem na wszystkie koła. Funkcja HSA zwiększa komfort jazdy dzięki wspomaganiu ruszania pod górę. Uniemożliwia cofnięcie się samochodu, nawet po zwolnieniu hamulca. Rozwiązanie HDC jest bardzo przydatne również, gdy samochód zjeżdża ze stromego wzniesienia. Uruchamia się je poprzez dotknięcie odpowiedniego przycisku. Kierowca może wtedy ustalić prędkość, z jaką pojazd ma zjechać ze wzniesienia, lub ją zmniejszyć. Dzięki zautomatyzowanej kontroli prędkości przy zjeżdżaniu nie trzeba używać hamulca. Jest to szczególnie przydatne w warunkach słabej przyczepności, na przykład na oblodzonej nawierzchni albo żwirowej drodze, kiedy istotne jest utrzymanie stałej prędkości. Kierowca może ustawić odpowiednią prędkość poprzez przyspieszenie bądź hamowanie – układ wspomagania będzie utrzymywał określoną prędkość.

Kolejnym kluczowym systemem wspomagania, w który wyposażono Opla Mokkę są wielokrotnie nagradzane biksenonowe reflektory adaptacyjne (Adaptive Forward Lighting AFL+). Dostosowują one intensywność i zasięg światła do istniejących warunków atmosferycznych i drogowych za pomocą jedenastu różnych trybów oświetlenia. Dzięki funkcji AFL+ samochód wyposażony jest w oświetlenie do jazdy po terenach wiejskich, na autostradzie, w mieście, w strefie ruchu pieszych, w złych warunkach atmosferycznych, a także we wzmocnione światła drogowe, dodatkowe statyczne oświetlanie zakrętów, dynamiczne oświetlanie łuków, światła dzienne LED i asystenta świateł drogowych. Ostatni z wymienionych systemów automatycznie ustawia światła drogowe tak, by nie oślepiać kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Ledowe światła dzienne, w porównaniu z konwencjonalnymi światłami mijania, zmniejszają zużycie paliwa, gdyż wymagają znacznie mniej energii elektrycznej. Ponadto gwarantują one niewiarygodną trwałość – 30 razy większą niż halogenowe żarówki H7.
 
Mokka jest pierwszym z trzech modeli, które wprowadzają markę Opel do nowych segmentów samochodowych. W pierwszej połowie 2013 roku na rynku zadebiutują również modny niewielki samochód miejski ADAM oraz nowy kabriolet Cascada.

 

źródło: General Motors

« < 1 2 > »

Komentarze