X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Wyjątkowe systemy wspomagania w Oplu Mokka

2012-09-17
Strona główna -> Opel -> Mokka

Wyjątkowe systemy wspomagania w Oplu Mokka

Mokka wprowadza do segmentu kompaktowych SUV-ów ekskluzywne technologie.

Wraz z pojawieniem się nowej Mokki, Opel po raz pierwszy wprowadza do segmentu kompaktowych SUV-ów szereg wyjątkowych układów wspomagania opracowanych w Niemczech. Technologie zwiększające bezpieczeństwo i komfort, charakterystyczne dla Opla zostaną udostępnione klientom z kolejnych segmentów. Wśród nich znajdują się nagradzana, unikatowa przednia kamera Opel Eye, a także zaawansowane systemy stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control), oraz system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) i kontrolę zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control).

„Opel po raz kolejny potwierdził swoją pozycję lidera w branży dzięki opracowaniu technologii, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Odzwierciedlają one najnowsze osiągnięcia niemieckiej inżynierii, a jednocześnie są finansowo osiągalne i dostępne dla właścicieli SUV-ów” – mówi Michael F. Ableson, wiceprezes Opla ds. inżynierii. „Jesteśmy dumni z faktu, że Mokka wprowadza do tego dynamicznie rozwijającego się segmentu samochodowego wiele naszych ekskluzywnych układów wspomagania, takich jak przednia kamera Opel Eye”.

Przednia kamera Opel Eye, umieszczona pomiędzy szybą przednią i lusterkiem wstecznym, pomaga kierowcom na dwa sposoby. Dzięki rozpoznawaniu znaków drogowych i oznaczeń pasów na jezdni stanowi ona podstawę funkcji rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning) i ostrzegania o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert). System rozpoznawania znaków drogowych rejestruje m.in. ograniczenia prędkości i zakazy wyprzedzania, a następnie wyświetla je na panelu wskaźników. Obecna wersja systemu (TSR drugiej generacji) w zależności od oświetlenia drogi zaczyna rozpoznawać i wielokrotnie odczytywać znaki z odległości 60 metrów.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu alarmuje kierowców, gdy nieświadomie opuszczają swój pas ruchu. Pomaga ono zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom, na przykład zaśnięciu kierowcy podczas prowadzenia samochodu. Funkcja ta może zostać włączona lub wyłączona za pomocą przycisku. Kiedy jest aktywna, wysyła kierowcy komunikat w formie sygnału dźwiękowego oraz ikony migającej na panelu wskaźników. Ostrzeżenie o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert) ostrzega kierowcę poprzez uruchomienie głośnego alarmu, a na zestawie wskaźników zostaje wyświetlony sygnał wizualny w sytuacji, gdy kolizja z pojazdem jadącym z naprzeciwka jest bardzo prawdopodobna. Układ ten rozpoznaje zarówno ruchome, jak i nieruchome przedmioty. Kierowca może ustawić czułość FCA za pomocą przycisków do sterowania umieszczonych przy kierownicy.

« < 1 2 > »

Komentarze