X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Polo - nowa generacja

2014-01-29
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Nowy wygląd zewnętrzny Polo. Bardziej precyzyjny. W momencie wprowadzenia Polo na rynek w 2009 roku, Volkswagen przeniósł do segmentu B, wprowadzone w Scirocco i Golfie, nowe DNA designu. Dzięki zdefiniowanemu przez głównych stylistów – Waltera de Silva (koncern) i Klausa Bischoffa (marka) – językowi formy z wyraźnymi, poziomymi elementami z przodu i z tyłu, czystemu prowadzeniu linii i mocno zaznaczonej linii „barków”, Polo wygląda znacznie doroślej i bardziej sportowo, niż wiele innych modeli z jego klasy. Charakterystyczny design z wyraźnie narysowanymi liniami został teraz doprecyzowany i wyostrzony. Styliści zmodyfikowali szczególnie przód i tył nadwozia. Wyjątkowy charakter nadają nowemu Polo zaprojektowane na nowo reflektory i tylne światła. Nowy Volkswagen ma 3.972 mm długości (+ 2 mm), 1.682 mm szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1.453 mm wysokości.

Przód nadwozia. Przednia część nadwozia, dzięki nowemu kształtowi zderzaka i większemu dolnemu wlotowi powietrza, stała się wyraźnie bardziej trójwymiarowa i sportowa. Nowa chromowana listwa ozdobna łączy oba reflektory przeciwmgielne i optycznie poszerza Polo. Jednocześnie dzięki tej listwie optyczny punkt ciężkości przesunął się ku dołowi. Chromowana linia akcentuje także formalne włączenie osłony chłodnicy w design świateł, łącząc środki reflektorów Polo Comfortline i Highline z horyzontalnym układem osłony chłodnicy.

Diodowe reflektory. Wraz z najnowszą generacją Polo, do tej serii modeli wprowadzona została innowacyjna technologia świateł. Najbardziej zaawansowany wariant reflektorów Polo jest w pełni diodowy, co stanowi nowość w tej serii i w całej klasie. Podwójne reflektory LED o awangardowej stylistyce są natychmiast rozpoznawalne, nawet z daleka. Światło emitowane przez diody jest bardziej białe i bardziej zbliżone do światła dziennego, niż światło ksenonowe, również mniej męczy oczy podczas podróży o zmroku i w nocy. Reflektory LED dostępne są dla Polo Comfortline, Highline i GTI.

Tył nadwozia. Stylistyczne modyfikacje oraz wyraźny, poziomy podział, a także dłuższe wycięcie na tablicę rejestracyjną w zderzaku podkreśliło szerokość nadwozia. Trapezowy kontur tego obszaru rozciąga się w kierunku tylnych kół. Także tylne światła odblaskowe, przeniesione na zderzak, akcentują szerokość samochodu. Nową formę otrzymały również światła tylne.

Sylwetka. Z boku nowe Polo można rozpoznać po sześciu nowych (z łącznie dziesięciu) obręczach ze stopu metali lekkich. Nowością w programie są seryjne, obręcze dla Polo Comfortline (15 cali) oraz Polo Highline (15 cali). Jako opcję można zamówić również nowe obręcze 17-calowe. Do tego dochodzą kolejne nowe felgi ze stopu metali lekkich dla wariantów modelu Polo BlueMotion (15 cali) i CrossPolo (17 cali). Dla wersji Trendline zaprojektowana została nowa osłona na seryjne, 14-calowe obręcze stalowe.

Osiem nowych kolorów. Z 15 kolorów lakierów oferowanych dla nowego Polo, osiem jest nowych: biały Pure, szary Urano, niebieski Silk metalik (dotychczas kolor dostępny wyłącznie dla Polo BlueGT), czerwony Sunset metalik, niebieski Cornflower, niebieski Clear Water metalik (specjalny lakier dla Polo BlueMotion) oraz pomarańczowy Honey metalik i beżowy Titanium metalik (kolory dla CrossPolo).

« < 1 2 3 4 5 6 > »

Komentarze