X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Passat Altrack dane techniczne i spalanie

2012-04-14
Strona główna -> Volkswagen -> Passat Altrack

System rekuperacji. Rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się, czyli zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie prądnicy (alternatora) i wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą w zależności od stopnia sprawności silnika, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy może być obniżone. Na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości. Możliwe jest nawet całkowite wyłączenie alternatora. A to odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto zawsze optymalnie naładowany akumulator zasila instalację elektryczną wystarczająca ilością energii także podczas faz z silnikiem wyłączonym przez system Start-Stop (na przykład na czerwonym świetle). Aby wykorzystywać rekuperację, potrzebne jest specjalne oprogramowanie dla systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowane oprogramowanie modułu sterowania silnika.

Przekładnia manualna lub DSG
Dwie przekładnie 6-biegowe. Silniki TSI i TDI przekazują moc na koła przez manualną przekładnię 6-biegową lub automatyczną, 6-biegową DSG. DSG jest jedną z najnowocześniejszych automatycznych skrzyni biegów na świecie. Jej sercem jest podwójne sprzęgło składające się z dwóch mokrych sprzęgieł. Sprzęgło 1 obsługuje biegi nieparzyste (plus bieg wsteczny), sprzęgło 2 – biegi parzyste. Rezultatem takiej koncepcji jest brak spadku momentu obrotowego. Przy optymalnym komforcie przekładnia ta daje kierowcy poczucie wyjątkowo dynamicznej zmiany przełożeń.

4MOTION, XDS, tryb jazdy Offroad
Passat Alltrack wykorzystuje taki sam napęd na wszystkie koła, jak Tiguan. Wersje 170 KM i 210 KM seryjnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION. Połączenie 4MOTION i XDS w obu najmocniejszych wersjach Passata Alltrack.

Dwa najmocniejsze silniki nowego Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM – są seryjnie oferowane ze stałym napędem na wszystkie koła 4MOTION i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS. Dla Passata Alltrack TDI 140 KM ten innowacyjny stały napęd jest dostępny jako opcja.

Napęd na wszystkie koła 4MOTION
Napęd na wszystkie koła. W normalnym warunkach także w Passacie Alltrack 4MOTION napędzana jest oś przednia, na tylną oś przekazywane jest tylko dziesięć procent momentu obrotowego. Taki podział pozwala zaoszczędzić paliwo. Tylna oś jest dołączana stopniowo tylko w razie potrzeby – w zależności od pracy napędu i sytuacji. Za dołączanie tylnej osi odpowiedzialne jest sprzęgło elektrohydrauliczne. Zaletą elektroniki jest fakt, że do aktywacji tego sprzęgła nie jest potrzebna różnica prędkości obrotowych między przednią a tylną osią, gdyż wzrost ciśnienia generowany jest przez pompę elektryczną.

Sprzęgło wielotarczowe w przekładni tylnej osi. Zespół sprzęgła wielotarczowego został wbudowany w przekładnię tylnej osi. Zasobnik ciśnieniowy jest zasilany pompą elektryczną, której ciśnienie robocze wynosi 30 barów. Moduł sterowania wylicza idealny moment napędowy dla tylnej osi i poprzez odpowiedni zawór reguluje, jakie ciśnienie ma być przenoszone na tłoki sprzęgła wielotarczowego. Siła docisku na tarcze sprzęgła rośnie proporcjonalnie do momentu obrotowego potrzebnego na tylnej osi. Poprzez zmianę nacisku wywieranego na tarcze sprzęgła można płynnie zmieniać przenoszony moment obrotowy. System pracuje bez poślizgu, ponieważ ciśnienie robocze jest zawsze dostępne. Zapobiega to całkowicie poślizgowi kół Volkswagena przy ruszaniu i przyspieszaniu, bowiem moduł sterujący reguluje rozdział momentu obrotowego odpowiednio do dynamicznych obciążeń osi. W ekstremalnym przypadku na tylną oś może być przesyłane prawie 100 procent momentu obrotowego.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Komentarze