X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Multivan T5 BlueMotion spalanie

2011-09-13
Strona główna -> Volkswagen -> Multivan -> T5 (2009-dziś)

VW Multivan BlueMotion

Multivan BlueMotion zużywa prawie o litr paliwa mniej i jest najoszczędniejszym Multivanem w historii.

W porównaniu ze swoim seryjnym bratem z podobnym silnikiem (75 kW TDI) Multivan BlueMotion spala o 0,9 litra oleju napędowego mniej, czyli tylko 6,4 l/100 km (emisje CO2: 169 g/km zamiast 193 g/km). Taką oszczędność udało się uzyskać dzięki mocnemu czterocylindrowemu silnikowi z Common Rail, systemowi Start-Stop, rekuperacji, oponom zoptymalizowanym pod kątem oporów toczenia oraz specjalnym modyfikacjom aerodynamicznym.

Silnik 2.0 TDI w siedmioosobowym Multivanie BlueMotion osiąga moc 84 kW/114 KM i od prędkości obrotowej 1500 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Ta oszczędna, a jednocześnie mocna i komfortowa jednostka napędowa pozwala na uzyskanie dobrych osiągów jezdnych przy minimalnych wartościach spalania.

System Start – Stop. Sposób działania systemu Start-Stop jest nieskomplikowany: kierowca Multivana BlueMotion zbliża się do czerwonego światła, hamuje, włącza luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła. Silnik natychmiast się wyłącza. Na wskaźniku wielofunkcyjnym ukazuje się informacja „Start Stop”. Gdy tylko światło się zmieni i kierowca wciśnie sprzęgło, silnik automatycznie uruchomi się, informacja „Start Stop” zgaśnie, kierowca włącza bieg i rusza. Nie jest konieczna żadna dodatkowa operacja. System Start-Stop w znacznym stopniu przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Rekuperacja. Rekuperacja pozwala kierowcy możliwie najlepiej wykorzystywać energię. Podczas hamowania i jazdy bez gazu wzrasta napięcie prądnicy, które jest wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora samochodowego. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy – na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości – może być obniżone. Powoduje to odciążenie silnika i redukuje spalanie. Rekuperacja wymaga specjalnego oprogramowania systemu zarządzania energią i zmodyfikowanego oprogramowania modułu sterowania silnika.

Wyposażenie Multivana BlueMotion. Model ten wyróżnia się specjalnym kolorem lakieru – niebieski Glacier, którym pokryte są także lusterka zewnętrzne i klamki. Ten mistrz oszczędności, rozpoznawalny także po napisach BlueMotion na przedniej i tylnej klapie oraz po oświetleniu w progach, seryjnie wyposażony jest w 16-calowe, specjalne obręcze kół. Opcjonalne reflektory przeciwmgielne otoczone są chromowanymi pierścieniami i czarną ramką i nadają Multivanowi BlueMotion wyjątkowy wygląd.

We wnętrzu VW Multivan BlueMotion ma specjalną tapicerkę siedzeń z tkaniny Scout. Do wyposażenia seryjnego należy również wskaźnik ciśnienia w oponach, klimatyzacja (Climatic), komputer pokładowy Plus oraz tempomat i wykładzina dywanowa w kabinie kierowcy i kabinie pasażerskiej. Deska rozdzielcza otrzymała nowe elementy ze stali nierdzewnej oraz chromu, na przykład przy przełącznikach świateł i dźwigni zmiany biegów.

Multivan BlueMotion jest wyjątkowym modelem wśród serii „T” produkowanej przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe. BlueMotion Technology – dostępna z silnikiem TDI 84 kW i TDI 62 kW w innych modelach tej serii – powoduje obniżenie zużycia paliwa o 0,5 l/100 km i emisji szkodliwych substancji o 13 gramów na kilometr. BlueMotion Technology będzie w tej serii modeli wprowadzana sukcesywnie także dla innych wariantów silników i przekładni.

Na początku 2012 roku BlueMotion Technology będzie dostępna po raz pierwszy z przekładnią DSG i silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) dla wszystkich modeli serii „T”.

 

źródło: Volkswagen

/Volkswagen_Multivan_T5__2009-dzis_-k-2711.html

Komentarze