Tryb z silnikiem TDI. Jeżeli za napęd odpowiedzialny jest tylko silnik TDI, CrossBlue jest typowym samochodem napędzanym na przednią oś. Nawet wtedy, dzięki efektywnej technologii czterocylindrowej jednostki napędowej z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, studyjny model jest bardzo oszczędny. W amerykańskim cyklu highway silnik TDI w CrossBlue uzyskuje prognozowany zasięg 37 MPG, w cyklu city – 33 MPG. O tym, jak efektywnie pracuje TDI, świadczy także tak zwane hybrydowe zużycie paliwa w odpowiednim kombinowanym cyklu według europejskiej normy ECE-R101, w którym CrossBlue z w pełni naładowaną baterią jest praktycznie napędzany wyłącznie silnikiem TDI. Średnie zużycie paliwa wynosi w tym przypadku zaledwie 4,9 l/100 km.
Zestawienie faktów
- Nazwa: CrossBlue
- Charakter: SUV z hybrydą Diesel-Plug-In dla sześciu osób
- Światowa premiera: 14 stycznia 2013, Detroit
- Zużycie paliwa (EPA dla pojazdów hybrydowych Plug-In): 89 MPG
- Zużycie paliwa (NEFZ dla pojazdów hybrydowych Plug-In): 2,1 l/100 km
- Osiągi: V/max 127 mph / 204 km/h; V/max z napędem elektrycznym 75 mph / 120 km/h
- Wymiary: długość 4.987; szerokość 2.015 mm; wysokość 1.733 mm; rozstaw kół przód/tył 1.686 mm/1.696 mm
- Silniki / Moc / Przekładnia: silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem 140 kW; silnik elektryczny przedni 40 kW, tylny 85 kW; moc systemowa (TDI + bateria) 225 kW; 6-biegowa DSG
- Bateria: osiem modułów litowo – jonowych; pojemność 9,8 kWh
- Rodzaj napędu: napęd na przednią oś (przez silnik TDI i przedni silnik elektryczny); napęd na wszystkie koła (przez silnik TDI i silniki elektryczne); napęd na tylną oś (przez tylny silnik elektryczny)
- Tryby jazdy: tryb E (elektryczny), Eco, Sport, Offroad, tryb ładowania
źródło: Volkswagen