X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW CrossBlue - światowa premiera w Detroit

2013-01-16
Strona główna -> Volkswagen -> Touareg -> 2 (2010-dziś)

VW CrossBlue - światowa premiera w Detroit

Podczas North American International Auto Show Volkswagen prezentuje studyjną wersję nowej generacji SUVa: model CrossBlue.

Największy europejski producent samochodów zaprojektował to wszechstronne, sześcioosobowe auto specjalnie dla rynków USA i Kanady. Aktualnie Volkswagen of America oferuje jako Sport Utility Vehicles kompaktowego Tiguana (4,4 metra) i ekskluzywnego Touarega (4,8 metra). Dzięki nowoczesnemu systemowi hybrydowemu plug-in (TDI Clean Diesel + dwa silniki elektryczne + dwusprzęgłowa skrzynia biegów + elektryczny wał Kardana) Volkswagen przewiduje dla napędzanego na wszystkie koła SUVa zużycie paliwa na poziomie 89 MPG (amerykański standard EPA zaadaptowany dla samochodów hybrydowych przy pełnym wykorzystaniu energii baterii, w mieszanym cyklu highway i city). Przy napędzie tylko silnikiem wysokoprężnym zasięg wynosi 35 MPG (cykl mieszany highway i city). W cyklu testowym, według europejskiej normy ECE R 101 dla samochodów z elektrycznym napędem hybrydowym, niedającym się obliczeniowo porównać ze standardem EPA, przewidywane zużycie paliwa wyniesie 2,1 l/100 km. Mimo tej oszczędności CrossBlue z mocą 225 kW/306 KM i całkowitym momentem obrotowym 700 Nm dysponuje doskonałą dynamiką: przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje temu SUVowi tylko 7,2 sekundy (0-100 km/h: 7,5 s).

Jazda bez emisji. CrossBlue po wciśnięciu przycisku lub automatycznie, może stać się „zero-emission-car”: w pełni naładowana litowo-jonowa bateria o pojemności 9,8 kWh pozwala na pokonanie (tylko na prąd) nawet 14 mil. Prędkość maksymalna została w tym przypadku ograniczona ze 127 mph (204 km/h) do 75 mph (120 km/h) w celu optymalizacji zasięgu. W nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) zasięg CrossBlue z napędem wyłącznie elektrycznym wynosi 33 km.

Przestronność vana. Koncepcja wyposażonego w sześć pojedynczych foteli CrossBlue łączy napęd i wygląd SUVa z przestronnością vana. Komfort jazdy sprawia, że CrossBlue doskonale sprawdza się podczas długich podróży, a duże okna ułatwiają manewrowanie. Z ESP, napędem na wszystkie koła i dwunastoma poduszkami powietrznymi ten studyjny model jest niezwykle bezpiecznym samochodem.

Zmodyfikowany design Volkswagena. CrossBlue został zaprojektowany w Niemczech pod kierownictwem Waltera de Silva (szef designu koncernu Volkswagen) i Klausa Bischoffa (szef designu marki Volkswagen) w ścisłej współpracy z Volkswagen of America. W ten sposób połączono linie DNA designu Volkswagena z charakterem amerykańskiego SUVa. W rezultacie powstało auto, które – mimo że jest modelem studyjnym – w żadnym wypadku nie stawia wyłącznie na efekty wizualne, lecz pozwala wyobrazić sobie, jak będzie wyglądała ewentualna seria nowych SUVów Volkswagena.

« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Komentarze