X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Amarok Canyon

2012-03-06
Strona główna -> Volkswagen -> Amarok

VW Amarok Canyon

To wyjątkowy wariant cieszącego się dużą popularnością Amaroka.

Przygotowany specjalnie dla miłośników modnego sportu ekstremalnego „freestyle’u kajakowego” ten wyjątkowy model studyjny pokazuje różnorodność możliwości pickupa.

Wczesny sobotni poranek, weekend dopiero się zaczyna, pogoda jest ładna, górskie rzeki zasilane topniejącym śniegiem zalewają jasnozielone brzegi. Można ruszać: łapiemy dwa kajaki, mocujemy na skrzyni Amaroka Canyon i w drogę! Najpierw szybko drogą krajową, potem krętymi drogami górskimi, kolejne kilometry wiodą rozmokniętą leśną przecinką, ostatnie 500 metrów to ścieżka między skałami. Dzięki terenowym możliwościom Amaroka docieramy do celu – do bystrego górskiego strumienia. Szybko zabieramy ze skrzyni Amaroka kajaki z włókna węglowego, kaski, pasy, wiosła i schodzimy nad szalejącą kipiel. Wykorzystując całą siłę i opanowanie ciała i kajaka wykonujemy kilka figur na fali – to wyczerpująca walka z mokrym żywiołem, codzienne życie zostało daleko. Dokładnie tak mógłby wyglądać początek idealnego dnia freestyle’owego kajakarza. Ta dyscyplina to jeden z najbardziej ekstremalnych sportów wodnych, który cieszy się coraz większą popularnością.

Pokazany w Genewie koncepcyjny Amarok Canyon jest pod każdym względem – od zawieszenia po detale bagażnika – przystosowany do wymagań tej ekstremalnej dyscypliny sportowej. „Tym ekstrawaganckim modelem pokazujemy wszechstronne możliwości wykorzystania naszego pickupa. Przygotowując go do ekstremalnych sportów podkreślamy pierwotne geny Amaroka” – wyjaśnił dr Wolfgang Schreiber, rzecznik Zarządu i Szef Działu Rozwoju Marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Koncepcyjny Amarok jest znacznie wyższy i szerszy, niż seryjny. Także jego kolor jest wyjątkowy. Pomarańczowo-czerwone nadwozie w kolorze Baladi Orange ze specjalnym połyskiem zostało podwyższone o 40 milimetrów dzięki zastosowaniu „body lift kit”. Razem z oponami studyjny model jest o 85 milimetrów wyższy. Na dachu ten freestylowy pojazd ma pałąk z czterema dodatkowymi reflektorami. Kolejnymi akcentami są przyciemniane tylne światła i osłona podwozia w kontrastowym kolorze. Dwa elektrycznie wysuwane stopnie ułatwiają pasażerom wsiadanie do położonej wysoko kabiny. Stopnie zostały zintegrowane z nadwoziem w sposób prawie niezauważalny i składają się po ruszeniu, co pozwala na zachowanie typowej dla Amaroka przydatności do jazdy terenowej.

Zwiększyła się także szerokość koncepcyjnego auta. Aby stworzyć miejsce dla masywnych opon AT o wymiarach 275/65 R 18 na obręczach Durban w kolorze High Gloss Adamantium Dark nadkola zostały poszerzone o 35 milimetrów z każdej strony.

Dwa kajaki z włókna węglowego są bezpiecznie unieruchomione na skrzyni ładunkowej: tył wsuwa się w dwa specjalne, wyłożone miękkim materiałem otwory w podłodze, przód kajaków jest mocowany pasami do pałąka w kolorze High Gloss Adamantium Dark. Na wewnętrznej stronie łatwo otwierającej się, tylnej klapy jest miejsce na wiosła. Przygotowano także miejsce na pozostałe wyposażenie, takie jak kaski, kamizelki, buty: kaski można przewozić w siatkach na czołowej ścianie skrzyni bagażowej, inne przedmioty w małych skrzyniach z zamykanymi, szczelnymi pokrywami.

« < 1 2 > »

Komentarze