X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volkswagen Polo R WRC. Debiut w Rajdzie Monte Carlo.

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-01-15
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Volkswagen Polo R WRC

Debiut w Rajdzie Monte Carlo.

Gdy jutro rano samochody ruszą na odcinek nr 1 Rajdu Monte Carlo z Moulion do Antraigues, rozpocznie się pierwszy sezon Volkswagena Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Zespół bardzo intensywnie przygotowywał się przez 17 miesięcy, samochody rajdowe pokonały w tym czasie 20.000 testowych kilometrów. Dla Volkswagena start Polo R WRC w rajdowych Mistrzostwach Świata FIA, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, oznacza początek nowego rozdziału w sporcie motorowym. Zespół fabryczny z Wolfsburga wystawia dwa młode, ale już bardzo doświadczone zespoły: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/ FIN) oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F). W dniach od 16 do 20 stycznia Volkswagen stawi czoła mocnym rywalom i nowemu, technologicznemu wyzwaniu. World Rally Championship uznawane są za najbardziej wszechstronną serię rajdów w światowym sporcie motorowym oraz za posiadające najdłuższą tradycję samochodowe mistrzostwa świata FIA obok Formuły 1.

„Cieszę się, że to się w końcu zaczyna. Cały team Volkswagena z niecierpliwością oczekuje debiutu rajdowego Polo R WRC” – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Dla zespołu rajdowe MŚ są nowym wyzwaniem, poza tym Polo R WRC jest całkowicie nowym samochodem z wieloma innowacyjnymi pomysłami. W Monte Carlo zobaczymy po raz pierwszy, jak prezentujemy się na tle konkurencji. Nasi rywale mają już dwa lata doświadczenia z nowym regulaminem, który wszedł w życie w 2011 roku i od wielu lat startują w WRC. Założyliśmy sobie, że w Rajdzie Monte Carlo zbierzemy możliwie dużo doświadczeń i że oba samochody dojadą do mety.”

Czas na premiery: Volkswagen, Rajdowe Mistrzostwa Świata i Rajd Monte Carlo. Rajd Monte Carlo stanowi dla Volkswagena pod wieloma względami premierę: po raz pierwszy załoga wystartuje w najwyższej kategorii World Rally Cars. Po raz pierwszy na starcie stanie Polo R WRC, po raz pierwszy zespół pracuje z nowymi duetami kierowców. Jari-Matti Latvala oraz jego pilot Miikka Anttila oficjalnie należą od początku roku do kadry Volkswagena. Przed Monte Carlo siedmiokrotni zwycięzcy rajdów MŚ brali udział w jazdach testowych Polo R WRC.

Latvala/Anttila startują w sezonie 2013 w Polo R WRC z numerem startowym 7. W drugim aucie z numerem 8 zasiądą Sébastien Ogier/Julien Ingrassia z Francji. Są oni zaangażowani przez Volkswagena już od końca 2011 roku i czynnie uczestniczyli w pracach rozwojowych i testach Polo R WRC. Urodzony w Gap (F) Ogier, razem ze swoim pilotem Ingrassia, zapisali już na swoim koncie jedno zwycięstwo w tym rozgrywanym w ich ojczyźnie rajdzie. W 2009 roku francuski duet, startując gościnnie, wygrał tego klasyka w ramach Intercontinental Rally Challenge (IRC). Podobnie jak Latvala/Anttila, para Ogier/Ingrassia wygrała łącznie siedem rajdów WRC.

Monte Carlo - po prostu legenda: zmagania na lodzie i śniegu w górach. Dla zespołu Volkswagen Motorsport wyzwanie nie mogłoby być większe, w końcu zorganizowany po raz pierwszy w 1911 roku Rajd Monte Carlo jest najstarszym rajdem na świecie, a tym samym „ojcem wszystkich rajdów”. Trasa rajdu prowadzi głównie po wąskich asfaltowych drogach francuskich Alp Nadmorskich na północ od Księstwa Monako. Podczas gdy położone niżej drogi w pobliżu Morza Śródziemnego często są suche, na górskich przełęczach na kierowców czeka lód i śnieg. Wybór odpowiednich opon to prawdziwa ruletka, a Monte Carlo należy do najtrudniejszych i najbardziej kompleksowych rajdów w kalendarzu MŚ.

« < 1 2 > »

Komentarze