X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Jetta Hybrid, Highline, dane techniczne, zasięg

2013-05-22
Strona główna -> Volkswagen -> Jetta -> 6 (2011-dziś)

W mieście TSI milknie tak często, jak to tylko możliwe. Gdy samochód porusza się w mieście, a kierowca wciśnie hamulec, to pod warunkiem, że akumulator jest wystarczająco naładowany, silnik benzynowy Volkswagena zostanie wyłączony. Ogrzewanie, klimatyzacja i urządzenia wymagające zasilania jak np. system audio, nadal działają. Interesujący jest fakt, że inaczej niż przy konwencjonalnych systemach, silnik benzynowy w Jetta Hybrid zostaje nie tylko wyłączony, lecz również odłączony przez sprzęgło od układu napędowego, aby przy ponownym uruchomieniu samochodu (przy wystarczająco naładowanym akumulatorze) umożliwić alternatywnie do napędu benzynowego, także jazdę w trybie elektrycznym. Możliwie jak najczęstsze wyłączanie silnika spalinowego przynosi kolejną jedną trzecią oszczędności zużycia paliwa.

,,Żeglowanie’’ z wyłączonym silnikiem TSI. Gdy przy wyższych prędkościach (do 135 km/h) kierowca zdejmie nogę z gazu, silnik TSI zostaje wyłączony i odłączony sprzęgłem od układu napędowego, aby wyeliminować hamowanie silnikiem. W rezultacie Jetta Hybrid toczy się swobodnie i nie zużywa przy tym paliwa.

Podwójna siła. Jeżeli dźwignia zmiany biegów znajduje się w przełożeniu „S” lub w trybie manualnym, układ napędowy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu reaguje maksymalną mocą połączonych silników TSI oraz elektrycznego. To samo dotyczy klasycznego kickdownu (szybkie wciśnięcie pedału przyspieszenia do oporu). W tym przypadku moc silnika elektrycznego i TSI łączy się, osiągając maksymalnie 125 kW/170 KM przenoszone przez DSG na przednie koła. W żargonie technicznym taka współpraca obu silników nazywana jest boostowaniem. Dzięki niemu znacznie skraca się np. czas manewru wyprzedzania, co zwiększa bezpieczeństwo czynne.

Napęd silnikiem benzynowym. Przy szybkiej jeździe i/lub niskim poziomie naładowania akumulatora Jetta Hybrid napędzana jest tylko silnikiem TSI. W takim przypadku silnik TSI dostarcza więcej mocy, niż jest potrzebne do samego napędu samochodu. Nadmiar mocy jest odpowiednio wykorzystywany: w zależności od aktualnego stanu naładowania akumulatora dodatkowa energia przekazywana jest poprzez silnik elektryczny, pracujący w tym przypadku jako alternator, do zespołu baterii. Tak zwane aktywne fazy ładowania są tak skoordynowane z fazami jazdy z wykorzystaniem napędu elektrycznego, aby możliwe było uzyskanie jak najniższego zużycia paliwa.

Nowe menu. Wszystkie istotne tryby pracy pokazywane są na wyświetlaczu. Kierowca wywołuje te informacje korzystając z menu. W punkcie menu „Hybrid” prezentowany jest aktualny sposób napędu w formie grafiki przepływu energii ze strzałkami wskazującymi kierunek. Dodatkowo wyświetlany jest stan naładowania akumulatora. Bezpośrednio pod tą grafiką znajduje się tak zwany ePowermeter, który pokazuje względną moc silnika elektrycznego. ePowermeter jest aktywny tylko w trybie pracy „jazda elektryczna”, „E-Mode” i „boostowanie”.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze