X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

VW Jetta Hybrid, Highline, dane techniczne, zasięg

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-05-22
Strona główna -> Volkswagen -> Jetta -> 6 (2011-dziś)

Volkswagen Jetta Hybrid

Pierwszy model hybrydowy z czterocylindrowym silnikiem 1.4 TSI i 7-biegową przekładnią DSG.

Volkswagen zaprezentował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego – jako europejską premierę – jeden z najefektywniejszych samochodów na świecie: Jettę Hybrid. W większości krajów Europy już rozpoczęła się sprzedaż tego oszczędnego Volkswagena.

Jetta Hybrid napędzana jest nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) i silnikiem elektrycznym (20 kW). Pomimo doskonałych osiągów (0-100 km/h w 8,6 sekundy) Jetta z napędem hybrydowym zużywa średnio tylko 4,1 l paliwa na 100 km (emisja CO2 95 g/km). Ta sportowa limuzyna potrzebuje zatem o około 20 procent mniej paliwa, niż samochód z porównywalnym napędem konwencjonalnym. W ruchu miejskim oszczędność wynosi nawet 30 procent. Ponadto napęd hybrydowy pozwala przejechać z prędkością nawet do70 km/h odległość dwóch kilometrów tylko na prąd (w zależności od ukształtowania terenu).

Ekstremalnie cicha. Po Touaregu Hybrid nowa Jetta Hybrid jest drugim modelem największego europejskiego producenta samochodów z hybrydowym napędem składającym się z silnika benzynowego i elektrycznego, łączącym minimalne zużycie paliwa z doskonałymi osiągami. Spokojnie pracujący silnik TSI, nowy układ wydechowy, zastosowanie nowej przedniej szyby z folią izolującą akustycznie, grubsze szyby boczne w drzwiach przednich i liczne inne rozwiązania sprawiają, że Jetta Hybrid jest jednym z najcichszych samochodów, jakie Volkswagen oferuje w tej klasie aut.

Wprowadzanie na rynek tej sportowej i przyjaznej dla środowiska limuzyny rozpoczęło się pod koniec 2012 roku, najpierw w Ameryce Północnej. Od teraz nową Jettę Hybrid można zamawiać także w pierwszych krajach Europy.

Silnik 1.4 TSI jest jednym z najnowocześniejszych silników benzynowych na świecie. Z pojemności 1395 cm3 ten czterocylindrowy, zgodny z zasadą downsizingu i niezwykle wytrzymały silnik, już przy prędkości obrotowej niewiele wyższej od prędkości biegu jałowego (od 1400 obr./min) rozwija moment obrotowy 250 Nm. Maksymalny moment obrotowy tego cichego TSI utrzymuje się na tak wysokim poziomie aż do 3500 obr./min. Ważący tylko 98 kilogramów silnik TSI razem z silnikiem elektrycznym tworzy hybrydowy zespół napędowy, który sprawia, że Jetta staje się sportową i wygodną limuzyną.

Moduł hybrydowy składający się z silnika TSI, sprzęgła i silnika elektrycznego. Silnik TSI razem z silnikiem elektrycznym i sprzęgłem wbudowanym między tymi dwoma jednostkami napędowymi tworzy moduł hybrydowy. Sprzęgło całkowicie odłącza silnik benzynowy, przy jeździe z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. „żeglowaniu” dzięki funkcji wolnobiegu (rozłączenie skrzyni biegów pozwala na swobodne toczenie się bez efektu hamowania silnikiem). Podczas jazdy z wykorzystaniem energii elektrycznej lub tzw. „żeglowaniu” (toczenie/ hamowanie) sprzęgło całkowicie odłącza silnik benzynowy.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze