X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowy vw cross polo, dane techniczne, zdjęcia

2010-03-02
Strona główna -> Volkswagen -> Polo -> 5 (2009-dziś)

Volkswagen Cross Polo

Gotowa do nowych przygód, kolejna generacja Cross Polo, debiutuje podczas Genewskiego Salonu Samochodowego

Po zaprezentowanej w 2009 roku podstawowej wersji Polo i rekordowo oszczędnym Polo BlueMotion oraz debiutującym również w Genewie GTI, czwarty model – Cross Polo – uzupełnia paletę tej serii. Ze świeżą stylistyką, przygotowaną specjalnie dla niego paletą kolorów i wyposażenia, z podwyższonym zawieszeniem o 15 milimetrów i doskonałą przydatnością na co dzień, ten pięciodrzwiowy samochód bez wątpienia jest jednym z najbardziej niekonwencjonalnych aut w swojej klasie.
        
Cross Polo będzie napędzane bardzo oszczędnymi silnikami o mocy od 51 kW/70 KM do 77 kW/105 KM. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe i trzy TDI z Common Rail.
Dwa z sześciu silników są dostępne z 7-stopniową skrzynią biegów DSG, montowaną między innymi także w nowym Polo GTI.


Fun & Cross: od modelu specjalnego do seryjnego
Nowe Cross Polo nawiązuje do tradycji odnoszących sukcesy poprzedników: Polo Fun i wywodzącego się od niego Cross Polo pierwszej generacji. Polo Fun miało być pierwotnie wyprodukowane tylko w 5.000 egzemplarzy, lecz wielkie zainteresowanie, jakie wzbudził ten model, przeszło wszelkie oczekiwania. Rezultatem było przejście od modelu specjalnego do seryjnego oraz stworzenie wersji Cross.


Wygląd zewnętrzny
Sportowo – terenowy charakter pięciodrzwiowego Cross Polo odzwierciedlony został w wielu detalach, między innymi w dolnym, przednim spojlerze w kontrastowym, antracytowym kolorze z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi i dużym wlotem powietrza na środku. Ma on formę plastra miodu otoczonego delikatnym chromowanym pierścieniem. Od dołu zderzak zakończony jest plastikową, srebrną osłoną. Z klasycznego Polo przejęta została górna osłona chłodnicy z chromowaną listwą i logo, a także podwójne reflektory z seryjnymi światłami do jazdy w dzień.

Czarne nadkola i dopasowane do nich progi ciągną się aż do dolnej część drzwi. Taka ochrona z tworzywa sztucznego zabezpiecza przed uszkodzeniem nadwozia podczas pokonywania bezdroży oraz na miejskich parkingach. Do charakteru Cross Polo pasują także 17-calowe koła ze stopu metali lekkich (typ Budapest) z pięcioma ramionami i opony w rozmiarze 215/40.

Anodowany, srebrny reling dachowy należący do wyposażenia standardowego tego modelu jest nie tylko ozdobą - służy przede wszystkim do mocowania bagażników dachowych, na których można umieścić maksymalnie 75 kg.
Podobnie jak u poprzednika, do relingu dachowego dopasowane są kolorystycznie srebrne lusterka zewnętrzne. Z tyłu terenowy charakter Cross Polo podkreślają zderzaki, których dolna część jest wykonana z czarnego, wytrzymałego tworzywa sztucznego, a część środkowa pokryta jest srebrnym lakierem.

Sześć kolorów lakierów akcentuje wyjątkowość Cross Polo: dwa z nich - Magma Orange i Terra Beige Metallic - oferowane są wyłącznie dla tego nowego Volkswagena.
We wszystkich Cross Polo górna część zderzaków oraz klamki (w drzwiach i tylnej klapie) pokryte są lakierem w kolorze nadwozia, podczas gdy osłony słupków B i C oraz ramy okien – błyszczącym lakierem w czarnym kolorze.


Wnętrze
Dwukolorowa tapicerka sportowych foteli, tylnej kanapy i drzwi tworzy świeży, przyjazny nastrój. W zależności od lakieru, do wyboru są cztery zestawy kolorów wnętrza. Zewnętrzne części siedzeń zawsze mają kolor antracytowy, natomiast części środkowe foteli i kanapy oraz środkowe elementy w drzwiach mogą mieć kolor Hot Orange, Orange, Latte Macchiato lub popielaty. W miejscach kontaktu z plecami i nogami tkanina ma zawsze czarną, siatkową strukturę, dzięki czemu jest bardziej wytrzymała. Na oparciach przednich foteli wyszyty jest napis Cross Polo.

Wszystkie zastosowane materiały są przyjemne w dotyku. Na przykład kierownica pokryta jest perforowaną skórą, a na jej ramionach umieszczono matowe, chromowane aplikacje. Szwy kierownicy a także pokrytego skórą uchwytu dźwigni hamulca ręcznego dopasowane są kolorystycznie do wnętrza. Deska rozdzielcza Cross Polo wykonana jest w technice slush i ma miękką strukturę powierzchni.

Wyposażenie seryjne Cross Polo jest bardzo bogate. Obejmuje m.in. sportowe fotele z regulacją wysokości, asymetrycznie dzieloną tylną kanapę, kieszenie w oparciach przednich foteli, szuflady pod fotelami, kierownicę obszyta skórą, podłokietnik ze schowkiem, nakładki na pedały oraz chromowane aplikacje na wielu przyciskach i elementach. Seryjne są także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby, oświetlane lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, komputer pokładowy wraz z kontrolą ciśnienia w oponach i centralny zamek z pilotem.


Cechy kombi
O wszechstronnych talentach nowego Cross Polo świadczą także możliwości wykorzystania jego przestrzeni. Tylną kanapę można dzielić w stosunku 60 : 40. Po jej całkowitym złożeniu przestrzeń bagażowa zwiększa się z 280 do 952 litrów. W połączeniu z podwójną podłogą w bagażniku, z możliwością ustawienia na dwóch wysokościach, powstaje płaska powierzchnia ładunkowa.


Różnorodność napędów
Sześć silników Cross Polo osiąga moc między 51 kW/70 KM a 77 kW/105 KM. Najmniejszym silnikiem benzynowym jest wersja 70 KM o pojemności 1,2 litra. Kolejnym jest silnik 1,4 o mocy 63 kW/85 KM. Najmocniejsza jednostka benzynowa – nowy silnik 1.2 TSI – ma aż 105 KM. Cross Polo z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy i rozpędza się do 188 km/h, przy czym średnie zużycie to zaledwie 5,5 litra paliwa (128 g/km CO2). Wartości te osiągane są w połączeniu z seryjną przekładnią 6-biegową oraz opcjonalną automatyczną – 7-stopniową DSG. Cross Polo dostępny jest także z DSG w wersji 85 KM.

Silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem i Common Rail (TDI), wyposażony seryjnie w filtr cząsteczek stałych, należy do najcichszych silników wysokoprężnych. Do wyboru są trzy warianty mocy przy jednakowej pojemności skokowej 1,6 litra, mianowicie 55 kW/75 KM, 66 kW/90 KM i 77 kW/105 KM. Wszystkie trzy zużywają średnio tylko 4,3 litra oleju napędowego na 100 km i emitują zaledwie 113 gram dwutlenku węgla na kilometr. Wersja 90-konna może być opcjonalnie połączona z automatyczną przekładnią  dwusprzęgłową. W tym przypadku średnie spalanie wynosi 4,7 l/100 km. Wszystkie silniki Cross Polo spełniają wymagania normy emisji spalin Euro5.

Sprzedaż nowego Cross Polo zaplanowana jest w Polsce na kwiecień.

 

źródło: Volkswagen

Komentarze