Inne godne uwagi atuty pojazdu:
- Sprawdzony 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 litrów, którego zastosowanie przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin i zużycia paliwa przez taksówki
- Gwarancja na zespół napędowy na 150 000 mil
- Niedokuczliwy klakson sprzężony z oświetleniem zewnętrznym, dzięki któremu sygnał dźwiękowy będzie używany rzadziej niż dotychczas
- Fotel kierowcy z regulacją ustawienia w sześciu kierunkach, w tym z możliwością regulacji pochylenia oparcia i podparcia kręgosłupa lędźwiowego nawet przy zainstalowanej przegrodzie
- Unikatowy materiał tapicerki i szwy w fotelu kierowcy zapewniające lepszą wentylację
- Port USB i gniazdko ładowania dla kierowcy
- Standardowy system nawigacji ze zintegrowanym monitorem ułatwiającym cofanie
- Pętla indukcyjna dla pasażerów z wadami słuchu
- Interkom do komunikacji między kierowcą a pasażerem
- Instalacja do podłączenia systemu T-PEP
Taksówka przyszłości jest też wyposażona w rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo:
- Jedyna taksówka poddana testom i certyfikacji w zakresie bezpieczeństwa z pełną przegrodą
- Poduszki kurtynowe dla osób podróżujących z przodu i z tyłu oraz poduszki boczne zamontowane w fotelach pierwszego rzędu
- Standardowy system kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu
- Przesuwane drzwi ograniczające ryzyko urazu pieszych, rowerzystów i innych użytkowników dróg i chodników przy nieostrożnym otwieraniu
- Światła ostrzegające innych użytkowników drogi o otwarciu drzwi taksówki
Łączny roczny przebieg 13 000 taksówek to 500 milionów mil, dlatego konstrukcja pojazdu musi charakteryzować się wyjątkową trwałością. Wykorzystując doświadczenie w budowie pojazdów komercyjnych różnego przeznaczenia - w tym taksówek eksploatowanych w metropoliach całego świata - Nissan przeprowadzi intensywne testy weryfikacyjne Nissana NV200 Taxi przed wprowadzeniem modelu do sprzedaży. Ponadto, zgodnie z zapowiedzią burmistrza Bloomberga z maja 2011 roku, Taksówka przyszłości będzie pierwszą taksówką w Nowym Jorku, którą sprawdzono w testach zderzeniowych z całym wyposażeniem takiego pojazdu, łącznie z przegrodą.
Nissan nawiązał także współpracę z Braun Corp. - światowym liderem w dziedzinie produktów motoryzacyjnych ułatwiających mobilność - zlecając zaprojektowanie, skonstruowanie i produkcję kreatywnego rozwiązania ułatwiającego korzystanie z taksówek w Nowym Jorku przez osoby na wózkach inwalidzkich. Dzięki innowacyjności i doświadczeniu firmy Braun w dziedzinie konstrukcji zapewniających mobilność Nissan zaoferuje licencjonowanym nowojorskim taksówkarzom odpowiednie rozwiązania, które będą dostępne od chwili wprowadzenia pojazdu na rynek w 2013 roku.
W ramach programu „Taksówka przyszłości" Nissan będzie też współpracował z władzami miasta Nowy Jork oraz właścicielami taksówek przy pilotażowym wprowadzeniu zeroemisyjnych taksówek elektrycznych. Nissan udostępni bezpłatnie taksówkarzom oraz miastu Nowy Jork 6 stuprocentowo elektrycznych Nissanów LEAF oraz 3 stanowiska ładowania Level 2 w celu przetestowania możliwości elektryfikacji taboru taksówkowego.