X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

opel gtc, zdjęcia, dane techniczne

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2010-09-08
Strona główna -> Opel

Światowa premiera Opla GTC – rzeźba w ruchu

Pierwsze zdjęcia nadwozia: wizja kompaktowego hatchbacka o sportowym charakterze – według Opla.

Wiceprezes Opla ds. stylistyki Mark Adams przekazał swojemu zespołowi następujące instrukcje: „wydobądźcie najbardziej emocjonalną stronę nowego języka stylistyki Opla”. Efekt tego – koncepcyjne GTC Paris – zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na Mondial de l’Automobile 2010 (2 – 17 października).

GTC Paris, zbliżone stylistycznie do Astry Sports Tourer, która również zadebiutuje na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, stanowi kolejny wyraźny krok w stronę nowej linii produktów Opla.

Inspirację dla tego koncepcyjnego pojazdu częściowo zaczerpnięto ze słynnej powieści Jonathana Livingston pt. Mewa: „Owa prędkość była czystym pięknem”. Sformułowanie to w pełni wyraża dynamiczny charakter pojazdu. Podkreśla jego dynamiczne i mocne linie, pięknie zarysowane powierzchnie i szeroką, muskularna sylwetkę. Ten trzydrzwiowy kompakt cechuje śmiały, a przy tym wyraźny, niemal ikoniczny wygląd. GTC Paris pomyślany został, jako łatwo dostępny samochód marzeń, gwarantujący niemiecką precyzję i innowację połączone z przykuwającą wzrok stylistyką.

Chcieliśmy wyrazić najbardziej emocjonalną stronę Opla. Wierzymy, że ten pojazd podkreśla dynamiczny i sportowy charakter naszej marki”, powiedział Adams.

 Zdecydowanie nowy Opel – emocjonalne uzupełnienie doskonałych osiągów

Przy długości 4,46 metra GTC Paris jest idealnym kompaktowym, sportowym samochodem, zapewniającym jednocześnie odpowiednią ilość miejsca dla pięciu pasażerów. Szkicowanie najbardziej ikonicznych pojazdów zazwyczaj zaczyna się od widoku bocznego. Wiele z nich naszkicować można dwoma lub trzema ostrymi kreskami. Taki jest również nowy samochód koncepcyjny Opla: projektanci maksymalnie podkreślili charakter GTC Paris, ograniczając liczbę jego linii bocznych. Zbliżone wyglądem do ścięgien sprintera linie, wyrażają napięcie i tworzą wyraźnie zarysowany kształt. Służą jako podstawa dla głównych elementów i linii nadwozia, opadających w stronę kół w iście sportowym stylu.

Charakterystyczny dla Opla motyw ostrza wprowadzony został tak samo jak w modelu Insignia – jako wyraźne przetłoczenie wzdłuż progu. Kolejna linia prowadzi od klamki ku tyłowi, podkreślając sylwetkę pojazdu poprzez przedłużenie powierzchni do wyraźnie zarysowanego tyłu i szerokiego progu. Trzecia linia biegnąca wzdłuż linii dachu jest wykończona szczotkowanym aluminium podkreślającym linię okien i kierującym wzrok w stronę mocno zaakcentowanego, zintegrowanego spoilera.

Przód pojazdu jest prosty, posiada jednak wyraźny charakter i zawiera typowe dla Opla przetłoczenie wzdłuż linii środkowej. Dodatkowo podkreślają go silnie zarysowane i bardzo wąskie reflektory przednie w kształcie orlego oka, stanowiące połączenie między zmodyfikowanym, chromowanym emblematem a zdecydowaną, nisko umieszczoną kratownicą wskazującą na sportowy charakter pojazdu. Charakterystyczne dla Opla diodowe reflektory dzienne podkreślono doskonale zarysowanymi, chromowanymi elementami, które same w sobie stanowią dzieło sztuki rzeźbiarskiej.

Szeroka sylwetka została podkreślona w części tylnej, gdzie proporcje pojazdu najbardziej rzucają się w oczy. Dodatkowo uwydatniają to tylne światła diodowe tworzące długi i rozciągnięty, widoczny w nocy motyw graficzny skrzydła.

Innowacyjna technologia zwiększa osiągi

Najlepsze rozwiązania technologiczne zastosowane w kompaktowych pojazdach Opla, w GTC Paris zostały podniesione do najbardziej sportowego poziomu. Podwozie cechuje unikalna konstrukcja i wyjątkowa szerokość. Wykorzystano w nim tylną belkę skrętną i charakterystyczny dla Opla drążek Watta, zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne typu FlexRide oraz przedni, elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy. GTC Paris doskonale trzyma się nawierzchni dzięki zastosowaniu dynamicznych, 21-calowych kół.

Jednostką napędową GTC Paris jest czterocylindrowy silnik 2.0 l Turbo z bezpośrednim wtryskiem, gwarantujący maksymalną moc i moment obrotowy. Zastosowano w nim również technologię Start/Stop, udowadniając tym samym, że podczas jazdy miejskiej kierowcy mogą uzyskiwać doskonałe osiągi, a przy tym maksymalną oszczędność paliwa. Pojazd wyposażono w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów.

 

źródło: General Motors

Komentarze