Tył nadwozia. Podobnie jak z przodu, także z tyłu precyzyjna krawędź podkreśla zdecydowany charakter tego modelu. Połączenie tylnego spojlera jest podobne jak w seryjnym GTI. Podczas gdy w dolnej części dominują aerodynamiczne żebra dyfuzora, zakończonego po bokach tłumikami, grafika tylnych świateł to typowy element świateł Golfa. Nowością są umieszczone pod światłami, poziome linie, które łączą tył i wysunięte boczne części nadwozia.
Stylistyka wnętrza. Podobnie jak na zewnątrz, także we wnętrzu można poczuć typową dla GTI charyzmę – konsekwentnie sportową i zaakcentowaną detalami stylistycznymi. Wytyczne zespołu Tomasza Bachorskiego, szefa stylistyki wnętrza w Volkswagenie, brzmiały: „GTI w czystej postaci. Skupienie się na tym, co naprawdę najważniejsze, ale zachowanie stylu.” Nic trudnego. W końcu styliści odpowiedzialni za model studyjny – Boris Brell, Jan Haacke i Guillermo Mignot – znają na wylot wszystkie wnętrza Volkswagenów – od up! po Phaetona, i wiedzą, jak indywidualnie dostosować koncepcję wnętrza do charakteru samochodu.
W przypadku Design Vision GTI główne hasło stylistów – „zredukowany design” – zostało konsekwentnie zrealizowane. Oznacza to tylko tyle przycisków, ile jest koniecznych i tak zgrupowanych, aby można je było obsługiwać intuicyjnie przy bardzo sportowym sposobie jazdy. Dlatego kierownica wyposażona jest w zoptymalizowane pod względem ergonomii przyciski DSG, a na jej ramionach umieszczono z lewej strony przełączniki trybu jazdy (Street, Sport i Track), natomiast z prawej strony przycisk uruchamiania silnika.
W górnej części konsoli środkowej projektanci wbudowali przyciski i duże pokrętło klimatyzacji, przycisk świateł awaryjnych oraz aktywacji kamer. Pod nimi znajdują się typowe dla samochodu wyścigowego elementy: główny wyłącznik samochodu, przycisk gaśnicy i dezaktywacji ESP. W dolnej części konsoli środkowej znajduje się dźwignia DSG – poziomy uchwyt o dynamicznym kształcie, jak w samochodach wyścigowych.
Forma tablicy rozdzielczej i konsoli środkowej pod względem konfiguracji odpowiadają znanemu już wnętrzu GTI, jednak są jeszcze bardziej zorientowane na kierowcę. Techniczny styl wzmacniają aplikacje z karbonu. Tapicerka wykonana jest z Alcantary w kolorze antracytowym i czarnym Titan oraz ze skóry Nappa w kolorze czarnym i czerwonym Flash. Wyjątkowym detalem jest klamka w formie czerwonej pętli, która nawiązuje do modeli Porsche Cup. Miejsce tylnych siedzeń zajmuje belka w kształcie litery X, stanowiąca dodatkowe usztywnienie nadwozia. W belkę wbudowany jest mechanizm czerwonych, szelkowych pasów bezpieczeństwa.
Styliści pokazali również, jak wyobrażają sobie połączenie Design Vision GTI z Social Community: duży ekran z prawej strony głównych wskaźników wyświetla między innymi aktualne informacje o okrążeniu i czasach, a co najważniejsze – komputer komunikuje się z innymi pojazdami na torze i oblicza w czasie rzeczywistym szczegóły dotyczące aktualnego przebiegu wyścigu. Kto chce, aby szersza społeczność mogła uczestniczyć w wyścigu, może skierować kamery umieszczone w słupkach A na trasę przed autem lub na wnętrze. Jak wyjaśnia Klaus Bischoff: „Design wnętrza to dziedzina, w której spodziewamy się niezwykłych, nowatorskich rozwiązań - także tutaj będziemy wyznaczać trendy.”
źródło: Volkswagen