X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Światowa premiera Design Vision GTI nad Wörthersee

2013-05-11
Strona główna -> Volkswagen -> Scirocco -> 3 (2008-dziś)

Wymiary zewnętrzne. Już seryjny GTI ma wyjątkowe proporcje. Widać tutaj korzyści, które niesie ze sobą modułowa platforma podłogowa (MQB), która pozwoliła między innymi na przesunięcie do przodu przedniej osi. Rezultatem są dłuższy rozstaw osi i krótszy przedni zwis. Z długością 4253 mm Design Vision GTI jest o 15 mm krótszy, niż seryjny GTI. Wynika to przede wszystkim z bardziej zwartego tylnego zderzaka. Wysokość nowego GTI to zaledwie 1442 mm. W przypadku Design Vision GTI wymiar ten zmniejszył się o kolejne 57 mm do 1385 mm. Studyjne auto jest także szersze – mierzy 1870 mm (seryjny GTI: 1799 mm). Całość uzupełniają rozstawy kół – w przypadku prezentowanego nad Wörthersee GTI jest to 1595 mm z przodu i 1579 mm z tyłu. W modelu seryjnym rozstaw przednich kół wynosi 1538 mm, a tylnych 1516 mm. Design Vision GTI ma zatem jeszcze bardziej ekstremalne proporcje, niż seryjny GTI. Szczególnie stosunek wysokości do szerokości świadczy o tym, że miejsce tego studyjnego modelu jest na torach wyścigowych.

Wygląd zewnętrzny. Stworzenie specjalnego samochodu studyjnego na zlot GTI nad Wörthersee jest zawsze szansą pokazania ekstremalnych pomysłów i włożenia w projekt solidnej porcji emocji. Zalecenia dla stylistów są zatem jednoznaczne. „Zespół miał w spektakularny sposób pokazać, jak będzie wyglądać przyszłość GTI, czyli zrealizować wizję” – powiedział Klaus Bischoff. Dla stylistów to żaden problem. W końcu pracujący przy projektowaniu Design Vision GTI Marc Lichte, Andreas Mindt i Philipp Römers to ten sam zespół, który stworzył także aktualnego Golfa i nowego GTI. I ten zespół tchnął w prezentowane nad Wörthersee studyjne auto charyzmę samochodu wyścigowego.

Bardzo klasyczna jest natomiast koncepcja kolorystyczna Design Vision GTI – tradycyjne dla GTI zestawienie trzech kolorów: czarnego, białego i czerwonego. Biały jest lakier (White Club), czarne są elementy montowane do nadwozia (czarny lakier fortepianowy), a czerwone symbole GTI – na przykład czerwony pasek z przodu nadwozia.

Sylwetka. Z pewnością najciekawszym rozwiązaniem, jest słupek C, zaprojektowany jako oddzielny element. Tylny słupek dachowy, od samego początku charakterystyczny dla Golfa, a tym samym dla Golfa GTI, został wysunięty na zewnątrz jako niezależny element sięgający aż do nadkoli, natomiast bryła nadwozia jest mocno cofnięta. Proces ten rozpoczyna się pionowym wylotem powietrza tuż za przednim kołem, na wysokości przednich drzwi. Równocześnie próg stopniowo rozszerza się, jego górna krawędź przechodzi w słupek C, który dochodząc do dachu pochyla się do przodu.

Przestrzeń między rozszerzonym progiem i słupkiem a karoserią zamyka kratka w formie plastra miodu, wypracowana z typowym dla Volkswagena zamiłowaniem do detali.

Przód nadwozia. Równie efektowna jest stylistyka przodu nadwozia. Osłona chłodnicy, dolny wlot powietrza i boczne otwory chłodzenia hamulców zostały połączone w jedną całość z reflektorami i otoczone wyraźnie zaznaczoną krawędzią. Osłona chłodnicy i otwory wlotowe powietrza – nawet jeżeli zostały zinterpretowane na nowo – świadomie zaznaczają pokrewieństwo z seryjnym GTI. Dlatego na przykład zachowana została struktura plastra miodu w kratownicy. Szczególnie rzucającym się w oczy elementem są tak zwane „blades”, podkreślające jako dolna krawędź spojlera trójwymiarowość przodu nadwozia. Jednym z najważniejszych elementów przodu nadwozia są zawsze reflektory. Styliści świadomie sięgnęli po formę znaną z seryjnego GTI. Jednocześnie model studyjny pokazuje, jak mogłyby w przyszłości wyglądać reflektory i osłona chłodnicy: typowa dla przodu GTI czerwona linia dzieli poziomo reflektory Design Vision GTI, a elementy optyczne w dolnej połowie zostały cofnięte, co nadało im „zdecydowanego spojrzenia”. Podkreśla to także długa i szeroka maska silnika.

« < 1 2 3 > »

Komentarze