X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Światowa premiera Alfa Romeo 4C

2013-02-12
Strona główna -> Alfa Romeo -> 4C

Wymiary i kształt. Kompaktowe wymiary wpływają na wyjątkowość tego dwuosobowego samochodu coupe’ na tle jego konkurentów: długość poniżej 4 metrów, szerokość 200 cm, wysokość 118 cm i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra. Są to wymiary, które z jednej strony podkreślają zalety kompaktowego samochodu, a z drugiej jego elastyczność. Poza tym, dzięki doskonałej pracy projektantów, samochód osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, odnotowując ujemny Cz (współczynnik siły nośnej), który tak, jak w samochodach wyścigowych, przyczynia się do zwiększenia stabilności i przyczepności przy wyższych prędkościach.

Nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem. Ewolucja jednostki napędowej, montowanej już w wersji Quadrifoglio Verde modelu Giulietta, nowy  czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem - wykorzystuje innowacyjny blok silnika wykonany z aluminium oraz udoskonalone układy ssące  i wydechowe, podkreślające jeszcze bardziej sportowy  charakter samochodu. Dodatkowo, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli „Scavenging", który redukuje efekt tzw. „turbo dziury".

Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT. Benzynowy silnik turbo o pojemności 1750 współpracuje z innowacyjną, automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem - prawdziwym punktem odniesienia w tej kategorii ze względu na ograniczoną masę i wyjątkową szybkość włączania przełożeń. Skrzynia może być również sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.

Nowy selektor kontroli dynamicznej pojazdu Alfa D.N.A. z trybem „Race”. Debiutujący w Alfie Romeo 4C nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień – „Dynamic”, „Natural” i „All Weather” – dodaje czwarty tryb: „Race”, wprowadzony został, by jeszcze bardziej wzmocnić doznania jazdy po torze wyścigowym.

Doskonałość made in Italy. Ostateczna wersja 4C korzysta z największych osiągnięć  techniczno- przemysłowych marek Alfa Romeo i Maserati. Współpraca pomiędzy tymi dwoma firmami prowadzona jest pod kątem zintegrowania działu projektowego Alfy Romeo i działów produkcyjnych Maserati. Zatem również to jest wyróżniającą cechą Alfy Romeo, marki z ponad 100-letnią historią, która nadal pozostaje jednym z najsławniejszych i najbardziej cenionych ambasadorów made in Italy na świecie.

 

źródło: Fiat

« < 1 2 > »

Komentarze