X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Supersportowa Alfa Romeo 4C

2013-07-11
Strona główna -> Alfa Romeo

Długość około 4 metrów i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra, z jednej strony podkreślają kompaktowość auta, a z drugiej pozwalają na wyjątkową zwinność. Dodatkowo, wyjątkowa dynamika modelu Alfa Romeo 4C jest podkreślona przez stosunek masy do mocy, który wynosi poniżej 4 kg/KM, co daje pojęcie o potencjale Alfy Romeo 4C. Samochód ten jest zatem w 100% Alfą, potwierdzając swój sportowy charakter, dzięki któremu na zróżnicowanej krętej trasie lub na torze wyścigowym potęguje  wyjątkowe doznania podczas jazdy.

Samochody zabytkowe: hołd dla 50 lat działalności Autodelty. Na stoisku Alfy Romeo, przygotowanym na „Goodwood Festival of Speed 2013”, wystawionych będzie 6 egzemplarzy należących do Muzeum Alfy Romeo, które wraz z nową Alfą Romeo 4C dają dowód niepowtarzalności marki na tle światowej produkcji, z projektantami, samochodami, wyścigami i silnikami, stylem i innowacjami, które naznaczyły postęp technologiczny oraz odbiły piętno na wydarzeniach sportowych dwudziestego wieku, a dzisiaj zamknięte są w nowej kompaktowej najbardziej rasowej ze wszystkich Alf: Alfie 4C.

Za wyjątkiem modelu 8C 2900B special edition „Le Mans”, 2000 Sportiva (1954) i „Alfetty” 159 z F.1 (1951), wystawione samochody „składają hołd” na 50. urodziny Autodelty - wydziału powstałego w marcu 1963 roku, który zajął się oficjalnym powrotem Alfy Romeo na tory wyścigowe, po wycofaniu się z Mistrzostw Świata Formuły 1 w 1951 roku, kiedy to drugi sezon z rzędu zdobyła mistrzostwo swoją „Alfettą”. Z tego powodu producent zdecydował się na stworzenie struktury skupionej na wyścigach, oddzielonej od zakładu produkcyjnego, z wystarczającą swobodą działania i możliwością podejmowania suwerennych decyzji technicznych i sportowych. Najważniejszą osobowością Autodelty tamtych czasów był z pewnością charyzmatyczny inżynier Carlo Chiti.

8C 2 900B special edition “Le Mans” (1938).
Z okazji 90. rocznicy zorganizowania wyścigów samochodowych Le Mans, Alfa Romeo z dumą prezentuje ten samochód, który został zaprojektowany i skonstruowany na 24-godzinny wyścig Le Mans w 1938 roku, podczas którego prowadzili go Biondetti i Sommer. „8C 2900” był w czołówce przez wiele okrążeń zanim musiał wycofać się z powodu uszkodzenia zaworów. Ten model – „8C"-  to jeden z najbardziej niezwykłych samochodów w historii Alfy Romeo: wyposażony w ten sam silnik, co jednoosobowy „P3", może pochwalić się elegancką stylistyką, nadwozie zaprojektowała Carrozzeria Touring.
Silnik:    8 cylindrów w rzędzie, pojemność 2905 cm3, z dwoma wałkami rozrządu i podwójnym  zasilaniem
Moc: 220 KM przy 5800 obrotach/min (217 BHP)
Maksymalna prędkość: 240 km/h (150 mph)
Nadwozie: Touring

Gran Premio Typ 159 „Alfetta” (1951). „Alfetta” 159 wygrała Mistrzostwa Świata Formuły 1 w 1951, prowadzona przez Juan Manuel Fangio. Różniła się od wcześniejszego modelu 158, który brał udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w 1950 roku,  kierowanego przez Giuseppe „Nino" Farina, z mocnym silnikiem o pojemności 1,5 litra, z 8 cylindrami w rzędzie, 425 KM z tylnym zawieszeniem z osią „De Dion" i bardziej aerodynamiczną sylwetką.
Silnik: 8 cylindrów w rzędzie, 1479 cm3, z dwoma wałkami rozrządu i dwufazowym zasilaniem
Moc: 425 KM przy 9300 obrotach/min (419 BHP)
Maksymalna prędkość: 305 km/h (191 mph)

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze