Zgodnie z najnowszymi badaniami rynkowymi średnia długość samochodów sprzedawanych w Europie wynosi 4,1 metra, co najwyraźniej wystarcza na dalsze podróże jak i poruszanie się w ruchu miejskim: Fiat 500L to 4 metry i 14 centymetrów, a jego przewaga polega na tym, iż mimo zaledwie większej o 7 cm długości niż Punto − może swobodnie pomieścić pięć osób o „koszykarskim” wzroście 2-metrowym wraz z ich walizkami, bez wpływu na komfort jazdy. Fiat 500L jest liderem w swej kategorii pod względem stosunku wymiarów zewnętrznych (długość 414 cm x szerokość 178 cm x wysokość 166 cm) do objętości wnętrza oraz pojemności bagażowej sięgającej 400 litrów, co oznacza możliwość przewozu nawet pięciu podręcznych walizek na kółkach. Tylna kanapa przesuwa się wzdłużnie i składa w proporcji 60/40, a dzięki funkcji „Fold&Tumble” można ją całkowicie odchylić do przodu, uzyskując płaską podłogę ładunkową.
O tym, iż Fiat 500L jest zdecydowanie Large w kategoriach funkcjonalności, świadczy liczba 1500 możliwych konfiguracji wnętrza. I tak na przykład, aby przewieźć ładunek długości 2,4 metra wystarczy złożyć oparcia tylnej kanapy i fotela przedniego pasażera. Złożone płasko do przodu oparcie tego fotela służyć może jako wygodny „stolik” dla notatek albo laptopa kierowcy.
Również i ładowność Fiata 500L jest w porównaniu z jego wymiarami zewnętrznymi najwyższa dla tej kategorii. Trójpoziomowy system Cargo Magic Space w bagażniku pozwala oddzielnie zapakować segregując przedmioty delikatniejsze i cięższe, czyste i zabrudzone albo mokre i suche.
LIGHT: altruistyczna technologia
„L” oznacza także Light jako poczucie lekkości, zmierzającej do uproszczenia i poprawy jakości życia w rozumieniu, iż innowacyjność nie może być sztuką dla sztuki, ale winna służyć człowiekowi. Powszechnie wiadomo, iż marka Fiat znana jest z wyszukanych i nowoczesnych rozwiązań, które przez prostotę obsługi potrafią sprostać konkretnym potrzebom w dziedzinie codziennej mobilności i rosnącej świadomości społecznej lecz także troski o środowisko naturalne i bezpieczeństwa za kierownicą.
W momencie swej premiery rynkowej Fiat 500L oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi o wyjątkowo niskiej emisji spalin i dwutlenku węgla, zwiastującej konkretne oszczędności dla nabywcy w trakcie codziennej eksploatacji. Są to dwa silniki benzynowe (105-konny TwinAir o pojemności 0,9 litra oraz 95-konny 1,4-litrowy) i jeden turbodiesel (85-konny MultiJet II o pojemności 1,3 litra). Warto wspomnieć, iż to właśnie dwucylindrowy, 105-konny TwinAir poszczycić się może rekordowo niską w swym segmencie emisją CO2 − zaledwie 122 g/km. Obsypany wieloma nagrodami silnik ten dzierży światowy laur w dziedzinie oszczędnego zużycia paliwa i czystości spalin w efekcie niewielkiej pojemności skokowej i zastosowania turbosprężarki o wysokiej wydajności.
Już wkrótce Fiat 500L będzie jeszcze bardziej „ekologiczny”, za sprawą metanu − obecnie najczystszego paliwa. W roku 2013 planowany jest debiut silnika TwinAir Turbo Natural Power, którego zaletą jest efektywność kosztowa i walory ekologiczne spalania paliwa metanowego w połączeniu z wydajnością i mocą systemu TwinAir Turbo.