X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Studyjny Golf GTI

2012-09-28
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

Sposób działania jest następujący: VAQ zwiększa siłę napędową na kole zewnętrznym, co pozwala na uzyskanie optymalnych prędkości na zakrętach. Poprawia się także trakcja przy ruszaniu na luźnym i mokrym podłożu oraz przy ostrych skrętach.

Progresywny układ kierowniczy. W nowym Golfie GTI swoją premierę ma nowy progresywny układ kierowniczy. Jest on elementem wyposażenia seryjnego każdego Golfa GTI. Dzięki temu układowi kierowca nie musi wykonywać wielu obrotów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu. Brzmi prosto, ale jest to rewolucyjne rozwiązanie. Tradycyjne układy kierownicze pracują ze stałym stosunkiem przełożenia. Natomiast nowy układ Golfa GTI ma progresywny stosunek przełożenia, który przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilość obrotów kierownicy, a na krętych drogach i przy skręcaniu w boczną drogę kierowca odczuje dodatkową dynamikę dzięki bardziej bezpośredniemu przełożeniu.

Pod względem technicznym różni się on od tradycyjnych układów zmiennym zazębieniem listwy zębatej i zębnika oraz mocniejszym silnikiem elektrycznym. Jeżeli chodzi o działanie, to inaczej niż przy stałym przełożeniu, które zawsze musi stanowić kompromis między dynamiką jazdy a komfortem, tutaj zazębienie listwy zębatej wyraźnie zmienia się wraz ze skrętem kierownicy. W rezultacie przejście między pośrednim zachowaniem się układu kierowniczego w środkowym zakresie (jazda na wprost) i bezpośrednim przy większych kątach skrętu kierownicy, jest progresywne i umożliwia znacznie precyzyjniejsze kierowanie podczas dynamicznej jazdy. Natomiast przy parkowaniu kąt skrętu kierownicy może być mniejszy, co znacznie poprawia komfort.

Nadwozie – wyposażenie i stylistyka. Symbole GTI. Jak wszystkie sześć Golfów GTI wcześniej, także zaprezentowana w Paryżu siódma generacja różni się od innych modeli tej serii licznymi dodatkowymi elementami wyposażenia oraz klasycznymi symbolami GTI. Na zewnątrz należą do nich czerwone zaciski hamulców, typowa dla GTI struktura osłony wlotów powietrza w formie plastra miodu, przyciemniane tylne światła diodowe z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz chromowane końcówki rur wydechowych z prawej i lewej strony o średnicy 80 mm. Charakterystyczne od czasów pierwszego Golfa GTI są także seryjne kolory: czerwony Tornado i czarny oraz opcjonalny biały lakier Pure White. Volkswagen zmodernizował klasyczne felgi GTI Denver, Detroit i Glendale – cechy stylistyczne tych kół zostały przejęte do nowych, szlifowanych na połysk 17-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Brooklyn. Optycznie sprawiają one wrażenie lżejszych i faktycznie są lżejsze. Na obręczach nałożone są opony 225/45. Jako opcja dostępne są dla GTI 18-calowe koła.

Stylistyka GTI. Golf siódmej generacji jest optycznie bardziej dynamiczny, niż jego poprzednik. Celem designerów było jeszcze mocniejsze podkreślenie sportowego charakteru nowego modelu – GTI powinien być bardziej płaski, szerszy i bardziej wyzywający. Styliści Volkswagena wprowadzili do nowego Golfa GTI liczne indywidualne rozwiązania i harmonijnie wkomponowali je w całość koncepcji stylistycznej. Interesujący jest przy tym fakt, że elementy stylistyczne typowe dla GTI nie są elementami „doklejanymi”, lecz stanowią integralną część samochodu. W końcu GTI był konstruowany równolegle do "standardowego” Golfa i dzięki temu możliwe było perfekcyjne dostosowanie cech różnicujących oba modele.

« < 1 2 3 > »

Komentarze