X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Sprzedaż Audi w 2012 roku, sprzedano 1 455 100 egzemplarzy

2013-01-10
Strona główna -> Audi -> Q3

W USA, marka z czterema ringami w ubiegłym roku osiągała rekordową sprzedaż w każdym miesiącu i ponownie zwiększyła dynamikę wzrostu odnotowaną już w 2011 roku. Do końca 2012 roku, Audi sprzedało na tutejszym rynku 139 310 aut, tj. o 18,5 procent więcej w porównaniu z rokiem 2011. W ten sposób, Audi of America w ciągu pięciu lat zwiększyło liczbę amerykańskich klientów wiernych Audi już o blisko 50 procent (sprzedaż w 2007 r.: 93 506 egz.). W 2012 roku sprzedaż w USA napędzały nadal przede wszystkim luksusowe modele Audi, podkreślające prestiż i status swoich posiadaczy. Audi A6, A7 Sportback, Q7 i model flagowy Audi A8, przyczyniły się łącznie do wzrostu sprzedaży w USA o 39 procent. Sprzedaż samego tylko modelu Audi A6 Limousine, którego nowa generacja była w 2012 roku po raz pierwszy dostępna w amerykańskich salonach sprzedaży przez cały rok, wyniosła 18 998 egzemplarzy, co oznaczało wzrost o 173,7 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Równie wysoki wzrost sprzedaży jak w Stanach Zjednoczonych, Audi zanotowało w minionym roku również w dwóch pozostałych państwach Ameryki Północnej: w Kanadzie, o 18,6 procent (20 tys. sprzedanych aut) i w Meksyku o 17,7 procent (9 482 samochodów).

W Chinach Audi zdecydowanie prowadziło w segmencie premium do samego końca 2012 roku. Sprzedając tu w ubiegłym roku 405 838 pojazdów, Audi przekroczyło granicę 400 tys. dostarczonych do klientów samochodów, co dało kolejny rekord po poprzednim, wynoszącym 300 tys. pojazdów, jaki producent zanotował rok wcześniej. Za wzrostem sprzedaży o 29,6 procent, kryją się przede wszystkim modele produkowane w Changchun. Mimo dokonanej w marcu 2012 roku zmiany dłuższej wersji modelu A6 Limousine, Audi sprzedało w Państwie Środka po raz pierwszy w ciągu jednego roku ponad 130 tys. tych samochodów (132 872 pojazdy). Tym samym, Audi A6 L pozostaje bestsellerem chińskiego programu modelowego marki i najlepiej sprzedającym się samochodem klasy premium na chińskim rynku. 93 030 chińskich klientów Audi zdecydowało się w ubiegłym roku na zakup modelu Q5, co przełożyło się na wyraźny wzrost jego sprzedaży, o 63,8 procent w stosunku do roku 2011. Również globalnie, ten wysokiej klasy SUV, którego sprzedaż wyniosła w 2012 roku blisko 206 tys. egzemplarzy, był niezaprzeczalnym numerem jeden wśród konkurentów na rynku.

Także liczne rynki wschodzące, dzięki wysokim wzrostom sprzedaży przyczyniały się do wzrostu znaczenia Audi w swoich krajach. Dla przykładu: Korea Południowa (+46 %, 15 100 aut), Republika Południowej Afryki (+15,5 %, 16 771 egzemplarzy) i Indie, gdzie sprzedaż samochodów marki Audi wzrosła o 63,4 procent, osiągając liczbę 9 003 pojazdów. Także Turcja dzięki wzrostowi o 17,7 procent (14 487 samochodów) wyraźnie zwiększyła swoje znaczenie dla producenta i jest jednym z ponad 50 rynków, na których Audi zanotowało w ubiegłym roku rekordowe wartości sprzedaży.

 

źródło: Audi

« < 1 2 > »

Komentarze