X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

SKODA zwiększa swój udział na rynkach europejskich!

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-09-18
Strona główna -> Skoda -> Felicia -> 2 (1998-2001)

SKODA zwiększa swój udział na rynkach europejskich!

ŠKODA zwiększyła w sierpniu swój udział na wybranych rynkach

i sukcesywnie kontynuuje wprowadzanie nowych modeli.

W sierpniu 2013 roku do Klientów trafiło 64 000 samochodów marki ŠKODA, natomiast w okresie od stycznia do sierpnia tego roku już 598 400 sztuk. Na taki wynik wpłynęła między innymi zakrojona na szeroką skalę ofensywa modelowa marki ŠKODA.

Rapid Spaceback, pierwszy kompaktowy hatchback marki ŠKODA, pojawi się w sprzedaży w październiku, natomiast pokazane niedawno na targach we Frankfurcie modele Yeti i Yeti Outdoor, trafią do Klientów pod koniec roku. Można oczekiwać, że zarówno Rapid Spaceback, jak i Yeti oraz Yeti Outdoor zostaną przyjęte przez Klientów i rynek równie dobrze jak Nowa Octavia, której sprzedaż jest aż o 12,7% wyższa niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Trzeba również dodać, że plany sprzedażowe na pierwsze 8 miesięcy roku zostały w pełni zrealizowane, a plan sprzedaży 1,5 miliona samochodów w 2018 roku jest osiągalny.

Na wielu rynkach Europy Zachodniej ŠKODA odnotowała w sierpniu bardzo duże wzrosty sprzedaży, m.in. w Holandii (o 43,2%), Danii (o 27,2%), Finlandii (o 15,2%) czy Irlandii (o 55,2%). Na największym rynku w regionie - w Niemczech - sprzedaż wyniosła 8 800 sztuk. Łączna sprzedaż w Europie Zachodniej w sierpniu to 21 400 sztuk, co daje ŠKODZIE udział w rynku na niezmiennym poziomie 3%.

W Europie Wschodniej, mimo mniejszej sprzedaży w sierpniu (10 500 sztuk, sierpień 2012 roku - 11 300 sztuk), ŠKODA zwiększyła swój udział w rynku do 4%. Największe wzrosty sprzedaży odnotowano na Ukrainie (o 15,1%) oraz w Kazachstanie (o 134,4%).

Mimo ogólnego spadku sprzedaży nowych samochodów w Europie Centralnej o 5%, ŠKODA nie tylko utrzymała właściwie identyczną sprzedaż w sierpniu w porównaniu z zeszłym rokiem (8 500 sztuk, spadek zaledwie o 0,5%), ale również zwiększyła swój udział w rynku do 19,4%. Udział ŠKODY w rynku czeskim wynosi natomiast 38,2% przy sprzedaży w sierpniu 4 400 egzemplarzy (sierpień 2012 roku - 4 300 sztuk).

Największym rynkiem dla ŠKODY pozostają Chiny. W sierpniu do Klientów trafiło tam 18 100 samochodów (sierpień 2012 roku - 19 700, spadek o 7,9%), a od początku roku już 156 300 sztuk (w analogicznym okresie 2012 roku - 159 400 sztuk, spadek o 1,9%).

Na rynku polskim zarejestrowano w sierpniu 1 808 osobowych samochodów marki ŠKODA. W okresie od stycznia do sierpnia br. ŠKODA pozostaje liderem wśród Klientów indywidualnych i flotowych. Łączny udział marki w rejestracjach wynosi 12,22%.

 

źródło: Skoda

Komentarze