X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Silniki przyszłości Audi

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-11-12
Strona główna -> Audi -> R8

Silniki przyszłości Audi

Mobilność jutra będzie bardzo zróżnicowana. Audi zaoferuje każdemu klientowi koncepcję napędu najlepiej odpowiadającą jego potrzebom w danej chwili.

W tym celu, producent opracowuje bogate portfolio nowych technologii – w zakresie silników TDI i TFSI, napędu hybrydowego i pojazdów napędzanych elektrycznie, tj. modeli Audi e-tron.

Silnik spalinowy jeszcze długo będzie mieć priorytetowe znaczenie dla motoryzacji. Jednostki napędowe TDI i TFSI to tradycyjne filary Audi. W tym obszarze marka nadal umacnia swoją wiodącą pozycję. W minionych latach, Audi poczyniło duże postępy zarówno w silnikach benzynowych, jak i diesla. Obecnie, ponad 100 wariantów tych jednostek napędowych emituje jedynie 140 g CO2 na km, a 33 modele emitują nawet mniej niż 120g CO2. Prace nad zwiększaniem efektywności samochodów marki Audi będą kontynuowane w przyszłości – bez uszczerbku dla przyjemności doznawanej przez kierowcę podczas jazdy.

Przykładem siły innowacji Audi jest wspomagana elektrycznie turbosprężarka stosowana w silnikach TDI, tzw. elektryczne BiTurbo. W przypadku silników TFSI, w przyszłości zasadnicze znaczenie będzie miał „rightsizing“. Pod tym pojęciem kryje się zespół innowacyjnych technik mających na celu optymalizację silników o zapłonie iskrowym. Zakłada się, że w nadchodzących latach jednostki te będą zużywać o 15 procent mniej paliwa. Dalszy wzrost ekonomiki jazdy umożliwi „przewidujący” asystent efektywności. Dzięki inteligentnemu wykorzystaniu danych nawigacji, asystent umożliwia dłuższą jazdę bez dodatkowych nakładów energii, tzn. pozwala na przewidywanie, czy można wyłączyć silnik i w ten sposób zaoszczędzić paliwo.

Trzecią drogą dla mobilności jutra jest zastosowanie napędu elektrycznego. Nowe modele hybrydowe, Audi A6 hybrid, Audi A8 hybrid i Audi Q5 hybrid quattro, można już dziś spotkać na drogach. Cechują się zarówno wysoką wydajnością, jak i zasięgiem wynoszącym nawet trzy kilometry przy korzystaniu jedynie z napędu elektrycznego.

Kolejny krok milowy stanowią samochody, które mogą pokonywać dłuższe dystanse napędzane wyłącznie energią elektryczną i mogą być ładowane prądem z ogólnodostępnej sieci elektrycznej, tj. modele e-tron. Tutaj prace rozwojowe prowadzone są równocześnie w wielu kierunkach. Ich wachlarz sięga od kompaktowego samochodu miejskiego z możliwością zwiększenia zasięgu jazdy przy pomocy dodatkowego silnika zasilającego akumulator Range Extender, poprzez produkowany w ramach równoległego projektu pojazd typu hybryda Plug-in (Dual-Mode Hybrid) działający w oparciu o pracę dwóch silników, spalinowego i elektrycznego, aż po napędzane wyłącznie elektrycznie superszybkie auto sportowe Audi R8 e-tron, które na drogach pojawi się pod koniec bieżącego roku.

Zastosowanie napędu elektrycznego to kluczowa technika Audi. Marka ciągle powiększa i definiuje na nowo przewagę dzięki technice. Inżynierowie pełną parą prowadzą prace rozwojowe nad wszystkimi elementami łańcucha technologicznego. Na przykład nad nowatorskimi metodami ładowania akumulatora, inteligentnymi strategiami pracy silników i nad elektrycznym napędem na cztery koła – e-tron quattro.

Celem prac jest stworzenie koncepcji pojazdów niedopuszczających żadnych kompromisów, oferujących maksymalne właściwości użytkowe i posiadających wszystkie najmocniejsze strony marki Audi. Charakter napędzanych elektrycznie pojazdów określać będą fascynacja i emocje przyszłych kierowców. Już od 2014 r. na rynku pojawią się pierwsze modele hybrydowe Plug-in produkcji Audi. W nieco dalszej przyszłości technologia e-tron ma stać się jednym z rynkowych filarów producenta. W roku 2020, Audi chce stać się czołowym producentem pojazdów segmentu premium z napędem elektrycznym.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > »

Komentarze