Silnik 1,0 l EcoBoost jest oferowany w niewielkich modelach, jak Ford Fiesta i Ford B-MAX oraz samochodach kompaktowych, jak Ford Focus, Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX. W niedalekiej przyszłości jednostka będzie też dostępna w większych autach, w tym w Fordzie Mondeo, Fordzie Transit Connect, Fordzie Transit Courier, Fordzie Tourneo Connect i Fordzie Tourneo Courier.
Silnik, który jest tak mały, że można go schować do pokładowego luku bagażu podręcznego w samolocie, oferuje najniższe w klasie zużycie paliwa w takich modelach, jak Ford Fiesta, Ford Focus, Ford C-MAX i Ford Grand C-MAX.
Fabryki silników Forda Craiova i w Kolonii i zostały zmodernizowane pod kątem silnika 1,0 l EcoBoost poprzez wprowadzenie zaawansowanych technik produkcyjnych, które pozwalają obniżyć ilość chłodziwa wymaganego przy obróbce aluminiowych elementów silnika z dwóch litrów do zaledwie pięciu mililitrów na jeden komponent. W ten sposób osiągnięto wyższą wydajność ekologiczną w procesie produkcji.
Wprowadzono również nową technologię "testów na zimno" umożliwiającą testowanie silników bez potrzeby ich uruchamiania, co przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 w tym procesie o 66 procent. Cała pozostała energia potrzebna do zasilenia fabryki w Kolonii pochodzi ze źródeł odnawialnych, w tym z trzech elektrowni wodnych w Norwegii i Szwecji.
Ford of Europe planuje potroić roczną produkcję samochodów wyposażonych w benzynowe silniki EcoBoost (różne pojemności) do około 480 000 w roku 2015, przy 141 000 w 2011 roku. Według szacunków firmy Ford, spośród tych samochodów ponad 300 000 będzie wyposażonych w silniki 1,0 l EcoBoost. W pierwszym kwartale 2013 roku jednostka EcoBoost o pojemności 1 litra stanowiła 42 procent zamówień na model Ford B-MAX, 30 procent zamówień na model Ford Focus i 24 procent zamówień na model Ford Fiesta na 19 tradycyjnych europejskich rynkach Forda.
* Wszystkie wielkości dotyczące emisji CO2 wyrażone w g/km uzyskano podczas pomiarów zgodnych z dyrektywą Komisji Europejskiej 93/116/EC. Podane wartości zużycia paliwa uzyskano podczas pomiarów zgodnych z dyrektywą Unii Europejskiej UE 80/1268/EWG. Wartości te mogą się różnić od wyników uzyskiwanych podczas pomiarów wykonywanych w innych cyklach pomiarowych stosowanych w innych częściach świata.
źródło: Ford