Dwie różne konfiguracje zawieszenia i podwozia
SEAT Ibiza nowej generacji jest dostępny w dwóch różnych konfiguracjach zawieszenia i podwozia. Pierwsza z nich, koncentruje się na komforcie, a druga na bardziej sportowych osiągach. Modyfikacje dotyczą przedniej oraz tylnej osi, jak również układu kierowniczego.
Główna różnica na poziomie przedniej osi dotyczy amortyzatorów o zmiennej charakterystyce, zależnej od prędkości jazdy; sprężyny, które są o około 25% twardsze, niż w wersji komfortowej oraz drążek stabilizatora, którego średnica w wersji sportowej została zwiększona z 18 do 19 mm.
W przypadku tylnej osi, układ zawieszenia jest o 15% sztywniejszy, a silent-bloki, mocujące go do konstrukcji nadwozia, zostały zmodyfikowane, zapewniając bardziej zwinne i bardziej precyzyjne prowadzenie. Na zakończenie, oprogramowanie regulujące wspomaganie układu kierowniczego zostało również zmienione i jest sztywniejsze w sportowej wersji.
Wszystkie wersje nowego SEAT-a Ibizy są dostarczane, wyposażone w jedną z dwóch konfiguracji zawieszenia i podwozia. Normalnie, samochody w wersji wyposażenia Reference oraz Stylance są dostarczane w normalnej konfiguracji zawieszenia i podwozia, podczas gdy samochody w wersji wyposażenia Sport, są dostarczane w sportowej konfiguracji zawieszenia i podwozia.
Skuteczny system hamowania
Szczęki hamulcowe w nowym SEAT-cie Ibiza gwarantują większą sztywność oraz niższy poziom hałasu. W wersjach wyposażonych w silnik TDI o mocy 105 KM, średnica tarczy hamulcowych została zwiększona. Urosła ze standardowych rozmiarów 256/22mm, do 288/25 mm, czyli średnicy identycznej jak w poprzednim SEAT-cie Ibiza FR TDI 130 KM, dzięki temu zwiększono skuteczność hamowania.
Szerszy rozstaw kół oraz szerszy rozstaw osi umożliwiły montaż kół o większej średnicy. Nowy SEAT Ibiza jest dostępny, wyposażony w opony 185/60 R15 zamontowane na 15-calowych felgach, opony 215/45 R16 zamontowane na 16-calowych felgach oraz opony 215/40 R17 zamontowane na 17-calowych felgach.
Modyfikacji uległy również wszystkie trzy pedały. Tam, gdzie mechanizm wsporników był przedtem stalowy, w chwili obecnej zastosowano we wszystkich trzech pedałach konstrukcję plastikową o wysokiej wytrzymałości. Doprowadziło to do obniżenia masy (z 925, do 641 gram), równocześnie zapobiegając korozji. Pedał sprzęgła został zoptymalizowany w taki sposób, aby zapewnić większą czułość mechanizmu.
źródło: SEAT