X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

nowy seat ibiza zawieszenie

2009-09-08
Strona główna -> Seat -> Ibiza -> 5 (2008-dziś)

Dwie różne konfiguracje zawieszenia i podwozia
SEAT Ibiza nowej generacji jest dostępny w dwóch różnych konfiguracjach zawieszenia i podwozia. Pierwsza z nich, koncentruje się na komforcie, a druga na bardziej sportowych osiągach. Modyfikacje dotyczą przedniej oraz tylnej osi, jak również układu kierowniczego.

Główna różnica na poziomie przedniej osi dotyczy amortyzatorów o zmiennej charakterystyce, zależnej od prędkości jazdy; sprężyny, które są o około 25% twardsze, niż w wersji komfortowej oraz drążek stabilizatora, którego średnica w wersji sportowej została zwiększona z 18 do 19 mm.

W przypadku tylnej osi, układ zawieszenia jest o 15% sztywniejszy, a silent-bloki, mocujące go do konstrukcji nadwozia, zostały zmodyfikowane, zapewniając bardziej zwinne i bardziej precyzyjne prowadzenie. Na zakończenie, oprogramowanie regulujące wspomaganie układu kierowniczego zostało również zmienione i jest sztywniejsze w sportowej wersji.

Wszystkie wersje nowego SEAT-a Ibizy są dostarczane, wyposażone w jedną z dwóch konfiguracji zawieszenia i podwozia. Normalnie, samochody w wersji wyposażenia Reference oraz Stylance są dostarczane w normalnej konfiguracji zawieszenia i podwozia, podczas gdy samochody w wersji wyposażenia Sport, są dostarczane w sportowej konfiguracji zawieszenia i podwozia.

Skuteczny system hamowania
Szczęki hamulcowe w nowym SEAT-cie Ibiza gwarantują większą sztywność oraz niższy poziom hałasu. W wersjach wyposażonych w silnik TDI o mocy 105 KM, średnica tarczy hamulcowych została zwiększona. Urosła ze standardowych rozmiarów 256/22mm, do 288/25 mm, czyli średnicy identycznej jak w poprzednim SEAT-cie Ibiza FR TDI 130 KM, dzięki temu zwiększono skuteczność hamowania.

Szerszy rozstaw kół oraz szerszy rozstaw osi umożliwiły montaż kół o większej średnicy. Nowy SEAT Ibiza jest dostępny, wyposażony w opony 185/60 R15 zamontowane na 15-calowych felgach, opony 215/45 R16 zamontowane na 16-calowych felgach oraz opony 215/40 R17 zamontowane na 17-calowych felgach.

Modyfikacji uległy również wszystkie trzy pedały. Tam, gdzie mechanizm wsporników był przedtem stalowy, w chwili obecnej zastosowano we wszystkich trzech pedałach konstrukcję plastikową o wysokiej wytrzymałości. Doprowadziło to do obniżenia masy (z 925, do 641 gram), równocześnie zapobiegając korozji. Pedał sprzęgła został zoptymalizowany w taki sposób, aby zapewnić większą czułość mechanizmu.

 

źródło: SEAT

« < 1 2 > »

Komentarze



szynalu: Bawią mnie te filozofie o ograniczeniu masy pedałów itd lapią się na to naiwniacy rozstaw można zmodyfikować bez większych problemów jedyne co może poprawić starszy model to poduszka amortyzatoza ten element był zdecydowanie za twardy przez co podatny na uszkodzenia
2012-10-25 |  16:53:20