X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Samochody koncepcyjne BMW Design

2013-01-19
Strona główna -> BMW -> X1

Model studyjny BMW Gina Light (2008). BMW Group Design przedstawiło model studyjny BMW Gina Light w odpowiedzi na debatę dotyczącą cech, które ukształtują motoryzacyjny krajobraz jutra. Pojazd zbudowany jako projekt doświadczalny prezentuje wizję przyszłości motoryzacyjnej powstałą w oparciu o niepowtarzalną filozofię, polegającą na wykorzystaniu dzisiejszych materiałów i procesów produkcyjnych i osadzeniu ich w realiach dalekiej przyszłości. Wszystkie innowacje zaprezentowane w tym modelu skupiają się wokół różnych formy i funkcji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb kierowcy wynikających z danej sytuacji czy podyktowanych bieżącymi warunkami drogowymi. Model Gina Light wyróżnia się poszyciem nadwozia uformowanym niemal bez widocznych połączeń, zawierającym giętkie materiały rozciągnięte na ruchomej strukturze podwozia. Co więcej, poszczególne funkcje pojazdu stają się aktywne tylko wtedy, gdy są potrzebne. Taka nowatorska interpretacja znanej koncepcji funkcjonalno-strukturalnej zmienia sposób, w jaki kierowca integruje się z samochodem. Pozostawienie tylko niezbędnych funkcji oraz możliwość dostosowania się do wymagań kierowcy potęguje emocjonalny charakter modelu, spełniając jednocześnie kluczowe założenie filozofii GINA.

BMW M1 Hommage (2008). Koncept zbudowany w celu uczczenia dwóch protoplastów: BMW M1 (1978) oraz BMW Turbo (1972). BMW M1 Hommage potwierdza zatem przywiązanie marki do historii i demonstruje sposób, w jaki dziedzictwo BMW może zostać przekształcone w nowatorskie pomysły. Pojazd harmonijnie łączy w sobie proporcje i kształty BMW M1 z powierzchniami typowymi dla nowego języka stylistycznego BMW, co tworzy sportowy i poruszający efekt końcowy.

BMW Concept Coupé Mille Miglia (2006). Design modelu BMW Concept Coupé Mille Miglia z 2006 roku to współczesna interpretacja stylu prezentowanego przez legendarne BMW 328 Mille Miglia Touring Coupé z 1940 roku, łącząca tradycję z nowoczesnością. Samochód koncepcyjny powstał w celu uczczenia umiejętności, sukcesów i wizji pionierów wyścigów samochodowych, natomiast jego nowoczesne nadwozie odzwierciedla ducha dzisiejszych czasów. Stylistyka nadwozia płynnie scala poszczególne elementy konstrukcji – silnik, układ przeniesienia napędu i kabinę pasażerską – tworząc aerodynamiczną i elegancką formę. BMW Concept Coupé jawi się jako dynamiczny pojazd o niecodziennym wyglądzie, zdominowanym przez ostro poprowadzone linie i asymetryczne formy, które dodają temu dwuosobowemu autu specjalnego uroku.

BMW Turbo (1972). BMW Turbo to pierwszy samochód koncepcyjny zbudowany przez firmę BMW. Nowoczesny projekt pierwszego na świecie sportowego samochodu promującego bezpieczeństwo – który nie był tylko bazą testową dla nowych technologii, ale również studium stylistycznym – sygnalizował zupełnie nowe podejście do toczącej się w tym czasie debaty na temat ochrony podróżujących. W BMW Turbo pasażerowie stanowili centralną część konstrukcji pojazdu dzięki innowacyjnemu podejściu konstruktorów do fundamentalnej koncepcji nowoczesnego samochodu. Potwierdzeniem wysokich standardów bezpieczeństwa były takie atrybuty, jak dobra widoczność we wszystkich kierunkach – starano się uniknąć „martwych pól” – oraz rzucający się w oczy metaliczny lakier nadwozia Spectral Diamond Red. Elementy z zakresu bezpieczeństwa zaprezentowane w BMW Turbo z czasem pojawiły się w samochodach produkcyjnych BMW; wśród nich znalazł się kokpit zorientowany na kierowcę. Ten rewolucyjny samochód koncepcyjny zawierał wiele innowacji, które dziś są standardem, łącznie z bezwładnościowymi pasami bezpieczeństwa. Jednakże pasy bezpieczeństwa zastosowane w BMW Turbo miały dodatkową funkcję – zamykały obwód stacyjki, przez co BMW Turbo można było uruchomić wyłącznie po zapięciu pasów.

« < 1 2 3 4 5 > »

Komentarze