To właśnie tym innowacyjnym rozwiązaniom projekt Giulietta zawdzięcza swój sukces. Niezwykłą od strony technologicznej ofertę Giulietty uzupełnia skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa Alfa TCT.
Mówiąc o perfekcyjnej konstrukcji samochodu, zarówno pod względem osiągów, jak i codziennej funkcjonalności, należy podkreślić, że bezpieczeństwo stanowiło zawsze priorytet dla projektantów Giulietty i dla jej Klientów. Obok własności dynamicznych, Giulietta oferuje unikalne wyposażenie montowane seryjnie w każdej wersji, wpływające na bezpieczeństwo jazdy, m.in.:
- system Alfa DNA wraz z samoblokującym elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2 (powoduje transfer momentu obrotowego na koło zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów, by uniknąć podsterowności i zwiększyć trakcję dla poprawy kierowalności)
- system DST (podpowiadający kierowcy odpowiedni manewr w sytuacjach awaryjnych poprzez wyczuwalny impuls na kierownicy)
- system PreFill (zapewniający przyspieszenie działania układu hamulcowego w sytuacjach awaryjnych)
oraz
- system aktywnych zagłówków anti-whiplash
- trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi (dla foteli przednich)
- sześć poduszek powietrznych w standardzie wyposażenia
- system stabilizacji toru jazdy VDC (ESP)
Tego rodzaju wyposażenie zapewnia rekordowy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, czego dowodem jest fakt uznania Giulietty za najbezpieczniejszy samochód kompaktowy hatchback w historii testów EuroNCAP. Jest to tym ważniejsze, że pomimo przyjęcia zaostrzonych standardów testowych przez EuroNCAP oraz pojawienia się na rynku szeregu nowych, konkurencyjnych modeli, Giulietta pozostaje niekwestionowanym punktem odniesienia w zakresie bezpieczeństwa klasy hatchback. Doskonałość w spełnianiu wyśrubowanych standardów Giulietta zawdzięcza najwyższej jakości inżynierii we wszystkich dosłownie aspektach.
Dzięki, na przykład, znakomitej pracy zawieszenia w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej, komfort jazdy pasażerów Giulietty należy do najlepszych w tej klasie pojazdów. Podobnie rzecz się ma w przypadku izolacji akustycznej przedziału pasażerskiego, która za sprawą grubszych o 25% szyb oraz podwójnych uszczelek drzwi, w porównaniu do konkurencji wykazuje największą skuteczność w warunkach zróżnicowanych naprężeń szkieletu nadwozia oraz jazdy po „kocich łbach” z prędkością 50 km/h.
Przechodząc do wnętrza samochodu, Giulietta potrafi łączyć prawdziwie sportowe zacięcie i związany z tym wygląd oraz codzienną funkcjonalność. Do jej mocnych stron należy wysoka jakość materiałów deski rozdzielczej oraz ergonomia kabiny pasażerskiej, a więc elementy wpływające na wygodę i przyjemność użytkowania. Bezkompromisowo przemyślano także przestrzeń bagażową, nadając jej regularny kształt przy szerokości pomiędzy wnękami kół 1023 mm, co skutkuje maksymalną pojemnością ładunkową 350 litrów. I to właśnie na tego rodzaju elementach bazuje sukces Giulietty, która spodobała się szerokiej Klienteli, w tym także rodzinom.
Prowadząc Giuliettę, czuje się dynamikę ruchu w wymiarze dotąd niespotykanym. Tak, jak prawdziwa i rasowa Alfa Romeo, także Giulietta zachowuje najmniejszy w porównaniu z konkurencją stopień pochyleń nadwozia na łuku, a więc stabilność jazdy podczas pokonywania zakrętów.
Przechodzimy teraz do faktów, które ilustrują najwyższą jakość inżynieryjną i konstrukcyjną nowej Giulietty. Zacznijmy od przeglądów: w porównaniu z konkurencją Giulietta musi „wykonać” ich najmniej w ciągu pierwszych 3 lat użytkowania lub 90.000 km przebiegu.