Rok sukcesów marki Alfa Romeo
Głównie dzięki modelowi Giulietta.
Rok 2011 był bardzo pomyślny dla marki Alfa Romeo, której udział rynkowy w Europie, dzięki sukcesowi modelu Giulietta wzrósł z 0,8 do 1%. Giulietta osiągnęła odpowiednio: w Europie udział w rynku na poziomie 2,8% oraz we Włoszech aż 14,5% w segmencie hatchbacków i jest to najlepszy, jak dotąd, uzyskany wynik przez Alfę Romeo w tym segmencie rynkowym.
Konkrety są następujące: w roku 2011 zarejestrowano około 80.000 samochodów Giulietta w Europie, z czego 45% (ok. 35.000) w samych tylko Włoszech. Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych Alfa Romeo Giulietta osiągnęła we Francji (ponad 9.200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7.000 szt.) oraz w Niemczech (ponad 6.300 szt.). W Polsce „Alfiści” zakupili 927 szt. tego modelu, a marka Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o 38%. Od czasu premiery, napływające z całego świata zamówienia opiewają już na niemal 140.000 pojazdów. Preferowane są wersje modelowe droższe, ale bardzo dobrze wyposażone: Distinctive i Exclusive, które wybiera około 90% Klientów.
Pod względem jednostek napędowych, powodzeniem cieszą się wersje o wyższej mocy.
I tak przykładowo, silnik 1.4 MutiAir o mocy 170 KM stanowi 15% zamówień, tj. 7 razy więcej, niż przeciętna dla segmentu w tej kategorii mocy. Najpopularniejszym silnikiem pozostaje wciąż 105-konny MulitiJet 1.6, montowany w 35% sprzedawanych samochodów.
Najczęściej wybieranym kolorem nadwozia jest biały Ghiaccio White, zapamiętany zapewne z reklam multimedialnych, który cieszy się popularnością 35% nabywców, podczas gdy kolor czerwony − tak „esencjonalny” dla gamy markowej Alfy, stanowi około 6% sprzedaży. Mówiąc o kolorze czerwonym, należy podkreślić zainteresowanie pakietami sportowymi w gamie Giulietty, które zamawia prawie połowa spośród Klientów kupujących wersje modelowe Distinctive i Exclusive.
Alfa Romeo Giulietta podbiła „z miejsca” serca szerokiej i zróżnicowanej Klienteli. Nabywca Giulietty ma przeciętnie 40 lat i wykształcenie średnie/wyższe, a jedna piąta kupujących stanowią kobiety (zgodnie z ogólnym trendem rynkowym). Osoby posiadające rodzinę stanowią nieco ponad połowę Użytkowników − w porównaniu ze średnią segmentu wynoszącą 20%. Ostatnie dwie wartości ilustrują swoistą inwersję trendu docelowego Alfy Romeo, co świadczy o wielkim uznaniu Klienteli dla elegancji i funkcjonalności tego samochodu.
Trzeba zaznaczyć, że Giulietta ceniona jest nie tylko przez Klientów, jako że już od chwili debiutu zyskała szereg nagród i wyróżnień od prasy krajowej i światowej.
Powody tego sukcesu są jasne i doprawdy nieskomplikowane. Giulietta dochowała bowiem obietnic złożonych w momencie swej premiery rynkowej:
- doskonałe własności jezdne i przyjemność prowadzenia
- wysoka jakość wykonania i ograniczone koszty eksploatacyjne
- komfort jazdy i wygoda użytkowania
- wysoki pozom bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Giulietta wpisuje się w najlepsze tradycje marki Alfa Romeo, pielęgnując jej spuściznę w kategoriach dynamiki na drodze, bez kompromisów w dziedzinie oszczędnego zużycia paliwa i komfortu na co dzień.
Tajemnica nadzwyczajnych osiągów leży w nieustannym rozwoju technologicznym, czego najlepszą ekspresją jest nowa Alfa Romeo Giulietta:
- kompaktowa budowa i zastosowanie materiałów o wysokiej wytrzymałości, pozwalających ograniczyć masę konstrukcji
- układ kierowniczy Dual Pinion i wyrafinowany system zawieszenia kół jezdnych
- selektor dynamiki jazdy Alfa D.N.A. i wielokrotnie nagradzane silniki MultiJet i MultiAir.