X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Fiat 500L, Fiat 500L Trekking, dane techniczne

2013-07-10
Strona główna -> Fiat -> 500L

Jedną z tajemnic światowego sukcesu jest bez wątpienia posiadana przez rodzinę „Pięćsetki” zdolność stałego rozwijania i przeobrażania się w nowych „wcieleniach”: wystarczy wspomnieć 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), dwubarwny 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (kwiecień i sierpień 2011), 500 America Limited Edition (luty 2012) 500S i 500 Color Therapy Lounge (grudzień 2012) oraz najnowszy – 500 GQ z czerwca 2013.

Na kanwie światowego sukcesu ikony w roku 2007, rodzina 500 „postawiła” w roku ubiegłym na podbój nowych terytoriów i stworzyła 500L, czyli Fiat City Lounge, który skutecznie łączy cechy uważane zazwyczaj za wzajemnie się wykluczające: typowe dla segmentu B kompaktowe wymiary nadwozia, z przestrzenią wnętrza i bogatym wyposażeniem godnym segmentu C. Niedawno odnowiony przez wprowadzenie dwóch nowych silników: 105-konnego turbodiesla 1.6 MultiJet II i benzynowego, także 105-konnego 0.9 TwinAir Turbo, Fiat 500L charakteryzuje się obniżoną emisją spalin i niskim zużyciem paliwa oraz możliwością rozlicznych konfiguracji przestrzeni pasażerskiej (najlepszy indeks porównawczy w swej klasie) i bagażowej. Panoramiczne okna zapewniają niezrównaną w tym segmencie widoczność, do wiodących w tej kategorii samochodów należą także osiągi dynamiczne i ekonomika codziennej eksploatacji.

Właśnie za sprawą swych cech specjalnych, w połączeniu z wysokim stopniem bezpieczeństwa, potwierdzonym prestiżową, 5-gwiazdkową klasyfikacją EuroNCAP, Fiat 500L jest jedynym modelem w tym segmencie samochodów o stale rosnącej sprzedaży w Europie, pomimo ogólnie skomplikowanej sytuacji gospodarczej. Od czasu premiery rynkowej liczba sprzedanych i zarejestrowanych aut sięga 41.000. Co ciekawe, 52 procent nabywców 500L to poprzedni właściciele samochodów innej marki, a 61 procent migrowało z innej klasy: 35% z  segmentu B, 15% z segmentu C i 10% z segmentu A. Mówiąc w skrócie, 500L to samochód „trans-segmentowy”, który zaspokaja potrzeby szerokiej Klienteli w różnych przedziałach wiekowych i o różnych preferencjach użytkowania. I tak na przykład, z uwagi na swój praktyczny charakter, 500L odpowiada bardziej tradycyjnej Klienteli tego segmentu – 40% nabywców ma od 36 do 50 lat, a 30% - od 50 do 65. Mieszczą się tu także starsze wiekowo rodziny, które preferując modele wyższych segmentów – wybierają właśnie Fiata City Lounge ponieważ spełnia ich oczekiwania co do samochodu funkcjonalnego, przestronnego i komfortowego. Z drugiej strony – szeroko „uśmiechnięty, radosny” z wyglądu 500L podoba się także Klienteli o wieku niższym, niż przeciętny dla tego segmentu (16% nabywców ma od 18 do 35 lat), która szuka wyszukanych, lecz prostych w obsłudze rozwiązań i technologii, odpowiadających potrzebom codziennej mobilności, ale również rosnącej świadomości ekologicznej. Podkreślić tu należy, że marka Fiat już szósty rok z rzędu może poszczycić się najniższym wśród samochodów sprzedawanych w Europie poziomem emisji CO2 – zaledwie 119,8 g/100 km.

Fiat 500L to idealny przykład ilustrujący, jak przyszłość rodziny 500 wiąże się z jej rozwojem „trans-segmentowym”. Na tle 500 uznawanej par excellence za „cool city car”, Fiat 500L to niezrównana funkcjonalność w życiu na co dzień oraz osiągi i przemyślane wyposażenie – a wszystko to, aby dać właścicielowi szansę posmakowania nowych wrażeń poza granicami wielkiego miasta.

 

źródło: Fiat

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze