X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi tron, dane techniczne, modele

2013-06-04
Strona główna -> Audi -> A3 -> (2012-dziś)

Pod względem koncepcji, bolid LMP1 jest wprawdzie wyścigowym pojazdem, ale kryje w sobie szereg rozwiązań, które można z powodzeniem wykorzystać w samochodach produkowanych seryjnie. Zastosowany w nim silnik V6 TDI generuje moc ponad 375 kW (510 KM) i moment obrotowy 850 Nm, które przekazywane są na tylne koła. Jednostka elektryczna, umieszczona przy przedniej osi (tzw. MGU), podczas przyspieszania i przy wyjeżdżaniu z zakrętów, zapewnia dodatkową moc 150 kW, wykorzystując energię wytwarzaną podczas hamowania i zmagazynowaną na krótko w systemie koła zamachowego. Gdy aktywne są dwa silniki elektryczne przedniej osi, LMP1 przekształca się w pojazd z napędem na cztery koła quattro.

Obok Audi R18 e-tron quattro, marka z Ingolstadt zaprezentowała w ubiegłym roku jeszcze jeden samochód z segmentu „high-tech”, czyli wyścigowy model R8 e-tron z wyłącznie elektrycznym napędem. R8 e-tron osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,2 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 200 km/h. Dwa silniki elektryczne generują łącznie moc 280 kW i moment obrotowy 820 Nm. Napęd przenoszony jest na oś tylną.

Karoseria Multimaterial Space Frame, wykonana z aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) sprawia, że Audi R8 e-tron jest emanacją najnowszych pomysłów z zakresu ultralekkiej konstrukcji. Wszystkie rozwiązania zastosowane w tym modelu sięgają granic aktualnych możliwości technicznych. Komponenty i poszczególne części dobrano tak, by zapewniły maksymalną moc i maksymalny zasięg. Doświadczenia zebrane podczas prac nad R8 e-tron, z pewnością zostaną przeniesione do rozwiązań stosowanych we wszystkich seryjnych pojazdach marki Audi. Zastosowanie znaleźć może przykładowo akumulator w kształcie litery T, będący jednocześnie elementem nośnym, magazynujący 49 kWh energii i umożliwiający pokonanie 215 km. Pompa ciepła ogrzewa wnętrze i inne systemy w sposób pozwalający na zaoszczędzenie energii elektrycznej. Również pod względem aerodynamiki pojazd zaprojektowano tak, by był jak najbardziej efektywny. Śmiało można stwierdzić, że Audi R8 e-tron dało inżynierom Audi ogromną szansę na zdobycie i pogłębienie wiedzy w dziedzinie mobilności elektrycznej.

Audi A1 e-tron jest z kolei przykładem innego podejścia do napędu hybrydowego. Stworzono go specjalnie z myślą o przemieszczaniu się w aglomeracjach miejskich. Elektryczny silnik generuje maksymalną moc 85 kW, a zastosowany w nim akumulator magazynuje 13,3 kWh energii i umożliwia pokonanie 50 km.
Na dłuższych odcinkach jednostka elektryczna ładowana jest przez silnik spalinowy, który w swojej drugiej już wersji generuje moc 25 kW (34 KM). Audi testuje model A1 e-tron w sześciu regionach Niemiec w ramach projektu pilotażowego rządu niemieckiego „Schaufenster Elektromobilität“ ("Witryna elektromobilność"). Celem projektu jest zebranie dalszych doświadczeń w zakresie mobilności elektrycznej.

Modele A3 Sportback g-tron i A3 Sportback e-tron to najlepsze przykłady technicznych rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, które możemy znaleźć w bogatym portfolio Audi. W najbliższym czasie na rynku pojawiać się będą kolejne pionierskie pod względem technicznym pojazdy z czterema ringami na masce.

 

źródło: Audi

« < 1 2 > »

Komentarze