X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Restylizowana Optima dołącza do europejskiej oferty Kia

2013-09-10
Strona główna -> Kia -> Optima

Akcenty luksusu by „rozświetlić” kabinę. Układ kokpitu „zorientowany na kierowcę” z Optimy 2011 pozostaje bez zmian, choć dodano szereg akcentów dekoracyjnych w zestawie wskaźników, na kole kierownicy, konsoli środkowej, selektorze skrzyni biegów, boczkach drzwi oraz siedzeniach – aby odświeżyć wygląd wnętrza i nadać mu nieco więcej elegancji.

Do wyboru nabywcy nowej Optimy jest dwutonowa beżowa lub jednolita czarna kolorystyka wystroju wnętrza. Oferta pokryć siedzeń obejmuje tapicerkę materiałową (poziom M) lub kombinację materiału ze skórą (poziom L). Tapicerka w całości skórzana dostępna jest w poziomie wyposażenia XL. W nowym zestawie wskaźników dominuje wyświetlacz TFT LCD (powiększony z 3,5 do 4,3 cala) podający więcej informacji w czytelniejszej grafice. Nowa kierownica, spłaszczona od dołu w wersji z przekładnią automatyczną wyposażona jest w przyciski sterowania audio i innymi funkcjami systemowymi. Mieszcząca 7-calowy ekran dotykowy konsola centralna wykończona jest w „fortepianowej” błyszczącej czerni. Przyciski w podłokietnikach drzwi oznaczone są – zależnie od wersji modelowej – akcentami satynowanymi lub w „fortepianowej” czerni. Wewnętrzne klamki są także satynowane, a nie chromowane jak poprzednio. Fotele przednie zostały głębiej wyprofilowane, a ich siedziska przedłużone pod kątem zwiększenia komfortu. W opcji wyposażenia dostępna jest elektryczna wentylacja foteli oraz elektryczne podgrzewanie tylnej kanapy. Kierowca i pasażerowie na pewno docenią wyższy poziom wyrafinowania nowej Optimy – jeden z obszarów ulepszeń, zamierzonych przez konstruktorów Kia. Aby obniżyć poziom hałasów drogowych zastosowano system dynamicznego tłumienia drgań wsporników tylnego zawieszenia w komplecie z aluminiowymi felgami o wzmocnionej strukturze, osłony wnęk kół natomiast – zastąpiono dźwiękochłonnymi wykładzinami BCF (rodzaj spęczonego włókna). Efektem tych zmian jest obniżenie odczuwalnej głośności hałasów drogowych o rząd 3,3 dB. Dodatkowe wytłumienie hałasów zapewniają ulepszone masy głuszące przegrody centralnej oraz pogrubione wykładziny podłogowe w kabinie modeli napędzanych silnikiem wysokoprężnym.

Nowe elementy wyposażenia i technologie. Do i tak już bogatego wyposażenia oryginału, Optima 2014 dodaje nowe elementy. Kierowca Optimy z przekładnią automatyczną ma wybór trzech trybów jazdy: domyślny Normal, oszczędnościowy Active ECO oraz Sport, w którym silnik nabiera żywiołowej mocy, a układ kierowniczy ulega „utwardzeniu”. Modernizacji uległy także systemy audio i nawigacji. Systemy audio Gen3.0A i Gen3.0B umożliwiają podłączenie iPod’a do gniazda USB. Dla wszystkich wersji modelowych dostępny jest nowy system nawigacji AVN (Audio Video Navigation) 1.5 z 7-calowym ekranem dotykowym(w późniejszym terminie dostępna będzie nawigacja AVN 4.0 z ekranem 8-calowym). W ramach opcji wyposażenia oferowany jest także system wykrywania obiektów w martwych polach widzenia Kia Blind Spot Detection (sygnalizacja świetlna w lusterku bocznym) wraz z funkcjami Lane Change Assist (LCA) oraz Rear Cross Traffic Alert (RCTA). Funkcja LCA monitoruje sytuację dookoła pojazdu i alarmuje kierowcę o zagrożeniach przy zmianie pasa ruchu. Z myślą o bezpieczeństwie podczas parkowania, system RCTA z kolei – aktywowany na biegu wstecznym, ostrzega sygnałem akustycznym o zbliżających się pojazdach w zakresie kątowym 900 po obu stronach samochodu. Dostępne są również czujniki parkowania przodem i tyłem.

« < 1 2 3 > »

Komentarze