X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault - ofensywa na rynkach pozaeuropejskich

2012-07-13
Strona główna -> Renault -> Grand Scenic


Regiony poza Europą
Dzięki 620 306 sprzedanym samochodom Grupa zwiększyła swoją sprzedaż o 14,3%, podczas gdy wzrost na rynkach wyniósł 9,5%. Udział sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich w łącznej sprzedaży Grupy wynosi obecnie 47%, w porównaniu do 39% w pierwszym półroczu 2011 r. Grupa umacnia swój rozwój na rynkach międzynarodowych: podobnie jak na koniec 2011 r., 6 z 10 największych rynków zbytu Grupy stanowiły rynki pozaeuropejskie, a 3 kraje (Brazylia, Rosja i Argentyna) znalazły się w pierwszej piątce.

Ameryka Środkowa i Południowa
Sprzedaż Grupy wzrosła o 20,4%, ustanawiając nowy rekord 215 149 sprzedanych samochodów. Udział Grupy w rynku zwiększył się o 1 punkt do poziomu 6,7%.


W Brazylii, pomimo spadku całego rynku o 0,4%, Renault kontynuuje jego podbój - sprzedaż marki wzrosła o 37,3% osiągając rekordowy udział w rynku 6,8% (+ 1,9 punktu). Renault - 5. marka na rynku brazylijskim - uplasowało się na drugiej pozycji jeśli chodzi o największy wzrost wśród wszystkich marek. Było to możliwe dzięki sukcesowi Dustera i Sandero faza 2. Brazylia nadal jest drugim co do wielkości rynkiem zbytu Grupy.


W Argentynie Renault kontynuuje dynamiczny wzrost. Dzięki zwiększeniu sprzedaży o 25,3% marka przeskoczyła na 3. miejsce na rynku z udziałem 14,3% (+ 2,4 punktu). Kraj ten jest obecnie piątym rynkiem zbytu Grupy  (w porównaniu do 9. miejsca na koniec pierwszego półrocza 2011 r.).

Eurazja
Dzięki sprzedaży 103 926 samochodów Grupa zwiększyła swoje udziały we wszystkich krajach tego regionu. Wzrost sprzedaży o 29,4% pozwolił ustabilizować udział w rynku na poziomie 6,5% (+ 0,8 punktu).


W Rosji Renault kontynuuje swoją ofensywę na zwyżkującym rynku (+ 14,4%). Dzięki rosnącej sprzedaży (+ 28,6%), wspartej sukcesem modeli Logan, Sandero i Duster, marka zajmuje 1. miejsce wśród marek z importu oraz jest drugą marką na rynku z udziałem 6,8% (+ 0,8 punktu). Rosja jest obecnie trzecim rynkiem Grupy (na koniec 2011 r. zajmowała 4. miejsce).

 

Euromed-Afryka
Sprzedaż Grupy (184 407 samochodów) wykazuje wzrost o 7,9%. Jej udział w rynku osiągnął 15,7% (+ 0,7 punktu). W Maroku sprzedaż Grupy wzrosła o 22,4%, a jej udział w rynku wyniósł 37,6% (+ 1 punkt) dzięki zwiększeniu sprzedaży obu marek. W Algierii sprzedaż wzrosła o 50,5%, a udział w rynku osiągnął 28,1% (+ 0,8 punktu). Kraj ten jest obecnie 6. rynkiem zbytu Grupy (na koniec 2011 r. był 13.) i trzecim rynkiem pod względem sprzedaży samochodów dostawczych. W Turcji, pomimo spadku na rynku, Grupa utrzymuje dobrą pozycję odnotowując wzrost udziału w rynku o 0,1 punktu do poziomu 16,5%.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze