X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault - ofensywa na rynkach pozaeuropejskich

2012-07-13
Strona główna -> Renault -> Grand Scenic

Na świecie

  • Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała spadek sprzedaży o 3,9% do poziomu 1 145 737 samochodów. Jej udział w rynku wyniósł 3,8%.
  • Jednocześnie Grupa Renault sprzedała 182 700 samochodów dostawczych (+ 0,4%). Zwiększyła tym samym swój udział w rynku we wszystkich regionach, w których prowadzi działalność. W Europie marka Renault rozpoczyna już 15. rok na pozycji lidera. 
  • Sprzedaż Renault wyniosła 1 113 913 samochodów, co oznacza spadek o 2,4%. 
  • Marka Dacia, ze 181 280 sprzedanymi samochodami, odnotowała wzrost o 2,5%. 
  • Marka Renault Samsung Motors sprzedała 33 244 samochody, co przekłada się na spadek sprzedaży o 41,2%.

Region Francji i  Europy
W Europie, na rynku zniżkującym o 7,4%, Grupa sprzedała 708 131 samochodów (- 14,9%). Jej udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych wyniósł 9,3 %, co daje spadek o 0,8 punktu ze względu na:

  • wyraźny spadek na ważnych dla Renault rynkach, zwłaszcza francuskim,
  • strategię obrony marży jednostkowej, która doprowadziła do restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii
  • starzenie się gamy w przededniu odnowy oferty w segmencie B.

Marka Renault plasuje się na 3. miejscu na rynku samochodów osobowych i dostawczych z udziałem 7,7%. Już 15. rok z rzędu jest liderem na rynku samochodów dostawczych, a jej udział wzrósł do 16,4% (+ 1,3 punktu).


Marka Dacia utrzymuje stabilną pozycję na rynku z udziałem 1,6%. W pierwszym półroczu marka Renault wprowadziła na rynek z sukcesem Twizy, które uzupełnia gamę samochodów Renault o zerowej emisji. Pod koniec maja marka zajmowała pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, a jej udział w tym segmencie wynosił 31,4%.


We Francji: sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 15,2%. Jej udział w rynku ustabilizował się na poziomie 24,7%, co daje spadek o 0,5 punktu w ciągu półrocza, pomimo znacznego wzrostu w ciągu dwóch ostatnich miesięcy.


Dzięki modelom Twingo, Clio, Nowy Mégane i Nowy Scénic 2012, marka Renault jest liderem w segmentach A, B i C. Marka Dacia zajmuje stabilną pozycję z udziałem w rynku wynoszącym 3,5%, i jest 5. marką na rynku klientów indywidualnych.

Na rynku samochodów dostawczych marka Renault umocniła zajmowaną pozycję lidera, zdecydowanie wyprzedzając innych producentów. Jej udział w rynku wyniósł 32,9%, co daje wzrost o 2,3 punktu.

« < 1 2 3 4 > »

Komentarze