Masz ochotę jeździć „rozsądnie”? W trybie „Normal” system Stop&Start jest aktywny. Moc 250 KM, moment obrotowy 340 Nm, włączone układy wspomagania nagłego hamowania i ESC zapewniają wiele intensywnych doznań w codziennym użytkowaniu auta.
Chciałbyś poszaleć? Włączając tryb „Sport” dezaktywujesz system Stop&Start i wspomaganie nagłego hamowania. Moment obrotowy wzrasta do 360 Nm, silnik zyskuje dodatkowe 15 KM, ESC przełącza się na tryb sportowy. Konfiguracja ta pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika i zawieszenia, przy potęgującym intensywność doznań, zniewalającym brzmieniu wydechu.
Succes story Mégane R.S.
Renault Mégane R.S. zaprojektowano w 2004 r. z wykorzystaniem bogatego know-how konstruktorów Renault Sport, jest ono obecnie najlepiej sprzedającym się wyczynowym coupé z segmentu C (prawie 15 000 egzemplarzy sprzedanych od wprowadzenia Mégane III R.S na rynek w roku 2010 r.).
Ma swoich fanów na całym świecie. Oczywiście w Europie, ale również w Ameryce Południowej, w Japonii, w Australii i w Republice Południowej Afryki.
Renault Sport wprowadziło na rynek szereg limitowanych, supersportowych serii:
- 2005: pierwsza limitowana seria Mégane R.S. Trophy, inaugurująca przeznaczone dla purystów, sportowe zawieszenie.
- 2006: seria Mégane R.S. F1 Team R26, wprowadzona z okazji tytułu Mistrza Świata Formuły 1 zdobytego w 2005 roku.
- 2007: sławny i radykalnie usportowiony Mégane R.S. R26 R, który zapisał się w historii rekordem okrążenia wśród samochodów z przednim napędem na Nordschleife, legendarnej północnej pętli toru wyścigowego Nürburgring.
- 2011: Mégane R.S. Monaco GP.
- 2011: Mégane R.S. Trophy, który ustanowił nowy rekord toru Nürburgring, z czasem 8’08”.
źródło: Renault