X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Renault Grand Kangoo w wersji 7-miejscowej

2012-06-05
Strona główna -> Renault -> Kangoo -> 2 (2008-dziś)

Nowy rynek dla Kangoo
Wraz z wprowadzeniem tego nowego modelu Renault ujawnia swoje ambicje wejścia na rynek długich 7-miejscowych kombivanów, na którym marka była dotychczas nieobecna, a na którym konkurencja jest jak dotąd ograniczona. Dzięki temu model ten będzie mógł stać się interesującą ofertą dla klientów profesjonalnie zajmujących się przewozem osób.

Samochód jest napędzany silnikiem 1.5 dCi 110. Jego produkcja, podobnie jak całej gamy Kangoo, odbywać się będzie w fabryce MCA w Maubeuge (Francja).

Dzięki nowej ofercie, Kangoo jest dziś dostępne w 3 długościach w wersji dostawczej
i w 2 długościach w wersji osobowej, z 2 rodzajami silników, spalinowym i elektrycznym, co dodatkowo umacnia jego silną pozycję na rynku.  

W Polsce cena Grand Kangoo w wersji 7-miejscowej Oasis dCi 110 będzie wynosić
79 900 PLN brutto.

KANGOO HELIOS ENERGY DCI 90

  • Dzięki tej jednostce Kangoo pobiło nowy rekord oszczędności w zużyciu paliwa: 4,4 l/100 km (i 115 g CO2/k ), stając się najoszczędniejszym kombivanem w swojej kategorii.
  • Przebiegi między wymianami oleju wydłużone zostały do 40 000 km/2 lat (najdłuższe w tym segmencie). Koszty użytkowania zostały łącznie obniżone o około 14% (w porównaniu do poprzedniej generacji silników dCi 90 i 75).
  • Kangoo Energy dCi 90, które zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie, trafi do sprzedaży w cenie 74 850 PLN.

Dzięki tej jednostce, opracowanej na bazie silnika Energy dCi 110 i zawierającej w sobie kwintesencję najnowszych technologii, Kangoo jest obecnie najoszczędniejszym pojazdem w swojej kategorii, zarówno pod względem zużycia paliwa jak i emisji CO2, tak w wersji osobowej, jak i dostawczej, czyli Kangoo Express.

Kangoo wyposażone w silnik Energy dCi 90 wykazuje się rekordowo niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 4,4 l/100 km1 w cyklu mieszanym NEDC i emisją CO2 na poziomie 115 g/km1. Ten silnik pozwala zatem znacząco obniżyć koszty codziennego użytkowania pojazdu. Prócz zdecydowanej obniżki kosztów paliwa (-16%, tj. 0,8 l/100km), zwiększono także z 30 000/2 lata do 40 000/2 lata przebiegi między wymianami oleju, co plasuje je w czołówce tej kategorii pojazdów. Ponadto zarówno użytkownicy prywatni jak i instytucjonalni będą mogli korzystać - w zależności od krajowych systemów podatkowych - z ulg w opłatach z tytułu emisji CO2. I tak na przykład we Francji modele Kangoo z nowym silnikiem będą objęte obniżką podatku od pojazdów służbowych. Oznacza to łączną obniżkę kosztów użytkowania samochodów wyposażonych w te silniki aż o 14% (w porównaniu do standardowych silników dCi 90, zależnie od kraju), co powinni w szczególności docenić klienci instytucjonalni.

Aby dojść do tak świetnych wyników, silniki 1.5 dCi 90 zostały odpowiednio zmodyfikowane poprzez zastosowanie najnowszych technologicznych rozwiązań przejętych z silnika Energy dCi 110, oferowanego już wcześniej w modelach Mégane i Scénic. Energy dCi 90 stanowią kwintesencję zaawansowanych technologii, z których część jest bezpośrednim owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1. Powłoki diamentopodobne DLC (Diamond-Like Carbon), pokrywające na przykład popychacze wałka rozrządu, są od wielu lat stosowane w samochodach wyścigowych. Tego rodzaju obróbka powierzchniowa nadaje im właściwości mechaniczne powodujące znaczne obniżenie oporów tarcia i zwiększenie efektywności energetycznej silnika, a w rezultacie zwiększenie osiągów i obniżenie zużycia paliwa.

« < 1 2 3 > »

Komentarze