X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i3 Concept Coupe

2012-12-07
Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> F20 (2011-dziś)

Nieograniczony dostęp do sieci dzięki funkcjom systemu BMW i ConnectedDrive. Przy w pełni naładowanych akumulatorach układ napędowy BMW eDrive, w który wyposażono BMW i3 Concept Coupe, pozwala mu pokonać około 160 kilometrów bez konieczności doładowania. Taki dystans sprawia, iż samochód ten może być śmiało użytkowany do poruszania się również poza miastem.

Dzięki usługom systemu BMW i ConnectedDrive, które opracowano specjalnie z myślą o zastosowaniu w pojazdach elektrycznych z napędem BMW eDrive, kierowca otrzymuje realistyczne dane szacunkowe dotyczące aktualnego zasięgu, z którymi można się zapoznać jeszcze przed wyruszeniem w drogę. Tym samym BMW i3 Concept Coupe otrzymuje tytuł pierwszego w pełni internetowego pojazdu elektrycznego na świecie.

Dokładne, niezawodne i realistyczne: informacje o zasięgu w układzie nawigacji z usługami BMW i ConnectedDrive. BMW i3 Concept Coupe wyposażono w układ nawigacji, który korzysta z usług systemu BMW i ConnectedDrive. Zarówno układ nawigacja jak i usługi BMW i ConnectedDrive zostały przystosowane do specyficznych potrzeb pojazdu elektrycznego. Poza funkcją prowadzenia krok po kroku, system oferuje kierowcy pomoc, która wykracza poza zwykłe planowanie trasy przejazdu. Jedną z kluczowych funkcji układu nawigacji z dostępem do Internetu jest możliwość wyświetlania aktualnego zasięgu, który obliczony zostaje po przeanalizowaniu dostępnych danych i zmiennych.

System bierze pod uwagę poziom naładowania baterii, styl jazdy, ilość włączonych urządzeń elektrycznych, wybrany tryb jazdy, topografię terenu oraz aktualne informacje o ruchu drogowym. Innymi słowy system może przewidzieć ponadplanowy pobór energii potrzebny do pokonania wzniesienia lub korków i odpowiednio zmniejszyć przewidywany zasięg pojazdu. W obliczeniach uwzględnione zostają również najbardziej aktualne dane o stanie dróg i natężeniu ruchu. Wszystkie te dane zostają przeanalizowane przez serwer BMW ConnectedDrive, który pozostaje w stałej łączności z pojazdem dzięki wbudowanej karcie SIM. Jej stała obecność gwarantuje możliwość kontaktu ze światem zewnętrznym w całym cyklu życia pojazdu.

Informacje o aktualnym zasięgu pojawiają się na wyświetlaczu środkowym nie tylko jako cyfry, ale również jako oznakowanie na mapie układu nawigacji. Biorąc bieżącą lokalizację pojazdu za punkt wyjściowy, system zaznacza na mapie obszar, do którego mógłby on dojechać przy obecnym stanie naładowania akumulatorów. A ponieważ kierowca, wybierające różne tryby jazdy, ma realny wpływ na zużycie energii, a tym samym na zasięg, graficzne przedstawienie wyliczeń dotyczących zasięgu zostaje zawsze przedstawione w dwóch wariantach, co pozwala kierującemu ocenić odpowiedni, aktualny zasięg, niezależnie od wybranego trybu jazdy COMFORT, ECO PRO lub ECO PRO+.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze