X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i3 Concept Coupe

2012-12-07
Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> F20 (2011-dziś)

Ekrany zaprojektowano do wspólnej pracy, dzięki czemu zależnie od zapotrzebowania dane mogą być wyświetlane wymiennie na obu. W przypadku BMW i3 Concept Coupe ich kompatybilność najlepiej ilustruje typowy miejski scenariusz. Po uruchomieniu silnika pierwszy do życia budzi się mniejszy wyświetlacz pełniący funkcję zespołu zegarów. Przy pomocy sympatycznej animacji, która przenosi się na ekran środkowy, sygnalizuje on gotowość samochodu do jazdy. Jednocześnie system łączy się ze smartfonem kierowcy i pobiera terminarz na dany dzień. W chwilę później kierujący otrzymuje wiadomość sms z lokalizacją najbliższego spotkania, a dane teleadresowe tego miejsca zostają automatycznie przeanalizowane przez układ nawigacji, który wytycza najlepszą trasę dojazdu i pokazuje jej szczegóły na wyświetlaczu środkowym. Kierowca zostaje również poinformowany, że cel podróży leży w zasięgu pojazdu, ale konieczne będzie jego podładowanie po dotarciu na miejsce. Na chwilę przed przybyciem kierowca otrzymuje informacje o najbliższych stacjach ładowania i ma możliwość zarezerwowania jednej z nich, co też czyni. W czasie jazdy kierowca może również dowiedzieć się więcej o restauracji, do której się wybiera, a także posłuchać swojej ulubionej listy odtwarzania. Po przybyciu, kierujący podpina pojazd do stacji ładowania, a na obu ekranach pojazdu pojawia się specjalna animacja informująca o odbywającym się właśnie procesie.

COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy umożliwiające idealny kompromis między radością z jazdy i wydajnością paliwową. Podobnie jak w konwencjonalnie napędzanym samochodzie, zasięg pojazdu z napędem elektrycznym w dużej mierze zależy od stylu jazdy. BMW i3 Concept Coupe pomaga kierowcy zwiększyć wydajność paliwową poprzez wybór odpowiednich ustawień pojazdu. Przy pomocy przełącznika Driving Experience Control w konsoli środkowej może on wybrać jeden z trzech trybów jazdy – COMFORT, ECO PRO lub ECO PRO+. Dynamikę i wygodę BMW i3 Concept Coupe najłatwiej docenić wybierając standardowy tryb COMFORT, podczas gdy tryb ECO PRO zorientowany jest bardziej na oszczędne gospodarowanie dostępnym zapasem energii, co przekłada się na większy zasięg oraz jeszcze bardziej ekologiczne osiągi. Zmienia się na przykład charakterystyka pracy pedału przyśpieszenia, bowiem jego mocniejsze naciśnięcie nie powoduje już lawinowego wzrostu mocy. Jednocześnie układ ogrzewania i klimatyzacji zostaje przełączony w energooszczędny tryb pracy. Zmiana trybu COMFORT na ECO PRO skutkuje nawet 20-procentowym zwiększeniem zasięgu pojazdu.

Wydajność energetyczną układu napędowego można poprawić w jeszcze większym stopniu, wybierając tryb ECO PRO+, w którym praca wszystkich układów i systemów pojazdu podporządkowana jest zwiększeniu zasięgu. W tym trybie zmienia się nie tylko charakterystyka pracy pedału przyśpieszenia, ale ograniczona zostaje również prędkość maksymalna (do 90 km/h). Układ ogrzewania i klimatyzacji działa w trybie minimalistycznym, który zapobiega jedynie zaparowywaniu szyb, a urządzenia, które wykazują duże zapotrzebowanie na energię elektryczną, takie jak system podgrzewania foteli i lusterek, czy mniej istotne podzespoły świateł do jazdy dziennej zostają całkowicie wyłączone. Dzięki takim zabiegom zasięg pojazdu zwiększa się o kolejne kilometry.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze