X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

BMW i3 Concept Coupe

2012-12-07
Strona główna -> BMW -> Serii 1 -> F20 (2011-dziś)

Klatka kabiny stanowi centralny element modułu pasażerskiego, który zbudowano z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP). Dzięki szerokiemu wykorzystaniu tych zaawansowanych technologicznie materiałów, BMW i wspina się na wyżyny inżynieryjnego kunsztu. Ponieważ tworzywa CFRP są niezwykle lekkie i jednocześnie wyjątkowo wytrzymałe, posiadają znaczny potencjał konstrukcyjny, umożliwiający tworzenie szerokiej gamy wariantów modeli o niepowtarzalnym charakterze marki BMW i. W BMW i3 Concept Coupé układ napędowy, podwozie, obudowa zespołu akumulatorów oraz elementy konstrukcyjne i odpowiadające za bezpieczeństwo wkomponowano w moduł napędowy, wykonany w głównej mierze w aluminium.

Przy 3964 mm długości, 1768 mm szerokości i 1555 mm wysokości, BMW i3 Concept Coupe daje się poznać jako pojazd o zdecydowanie wyjątkowych proporcjach. W porównaniu z BMW i3 Concept, nowy model wyróżnia się szerszą, bardziej przysadzistą sylwetką, która wyraziście podkreśla jego dynamiczny charakter. Jednocześnie niezmieniony pozostaje rozstaw osi (2570 mm) znany z seryjnego BMW i3.

Projekt nadwozia: Architektura LifeDrive – nowy wygląd i kolorystyka. Za sprawą języka stylistycznego opracowanego specjalnie na potrzeby modeli BMW i powstał projekt karoserii koncepcyjnego nadwozia coupe, która sygnalizuje radość z jazdy i jednocześnie zachowanie zasad zrównoważonego rozwoju. Dynamiczna sylwetka BMW i3 Concept Coupe znamionuje typowe cechy marki takie jak wydajność paliwowa, lekkość konstrukcji, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz jakość klasy premium. Kształt i kolorystyka karoserii ma podkreślać kluczowe cechy architektury LifeDrive. Zasada nakładających się elementów odzwierciedla harmonijną interakcję podzespołów konstrukcyjnych i stylistycznych modułu pasażerskiego i napędowego oraz umożliwia transparentność konstrukcji, gdzie widoczne stają się elementy dowodzące zastosowania zasad zrównoważonego rozwoju. Na przykład, po otwarciu drzwi na progach i słupkach dachowych widać materiały z włókien węglowych wykorzystane do budowy modułu pasażerskiego. To właśnie w miejscu, gdzie można dostrzec dwuwymiarowy laminat CFRP normalnie używany do budowy elementów nośnych, widać wyraźnie strukturę tego materiału.

Panele nadwozia wokół wnęk kół, drzwi oraz tylnych błotników pokryto metalizowanym lakierem Solar Orange, czyli dedykowanym BMW i3 Concept Coupe ciepłym odcieniem o wyjątkowo energetycznej barwie, która stanowi elektryzujący kontrast wobec kolorystyki maski, dachu, pokrywy bagażnika oraz dolnego pasa, bowiem elementy te wykończono czernią na wysoki połysk.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Komentarze