Volkswagen zebrał zatem kadrę doświadczonych i ambitnych kierowców. 28-letni Ogier, 27-letni Latvala i 23-letni Mikkelsen są nie tylko jednymi z najmłodszych, lecz także przede wszystkim jednymi z najszybszych kierowców rajdowych.
Początek nowej ery dla Volkswagena w sporcie motorowym. Wyzwanie jakich mało: niemiłosierny upał w Ameryce Środkowej, dokuczliwy mróz w Skandynawii – Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA to nie tylko ekstremalnie zróżnicowany klimat, lecz także różne rodzaje podłoża – od asfaltu przez szuter, błoto, kamienie po lód i śnieg, które trzeba uwzględnić przy tworzeniu samochodów rajdowych. Prestiż jest ogromny: Rajdowe Mistrzostwa Świata obok Formuły 1 są uznawane na najważniejszą imprezę wśród sportów motorowych, a Rajd Monte Carlo wraz z 24-godzinnym wyścigiem na Le Mans, „Indy 500” i Gran Prix Monaco to jedna z najsławniejszych imprez na świecie.
Mocni partnerzy: R GmbH, Red Bull, Castrol i Michelin. Głównym partnerem Polo R WRC jest Volkswagen R GmbH, spółka odpowiedzialna w Volkswagenie za produkcję samochodów – sportowych pod względem mocy i ekskluzywnych pod względem wyposażenia i jakości. Marka jest powiązana ze sportem motorowym już do 2010 roku: Puchar Scirocco R od początku przebiegał pod patronatem R GmbH. Kolejny partner, widoczny na Polo R WRC to Red Bull, który jest nie tylko sponsorem, lecz również współpracuje intensywnie z Volkswagenem. Volkswagen i Red Bull mają od lat wspólną filozofię promocji i pozycjonowania sportu: podczas Rajdów Dakar na zwycięskich Race Touaregach widoczne były czerwone byki. W różnych seriach wyścigów Formuły 3 startują także juniorzy Red Bulla „powered by Volkswagen”. Również Castrol jest wieloletnim partnerem Volkswagena w sporcie motorowym: po wspólnych projektach, takich jak Rajd Dakar, 24-godzinny wyścig na Nürburgring i Formuła 3, renomowana brytyjska marka olejów samochodowych, podejmuje razem z Volkswagenem kolejne duże wyzwanie. Partnerem odpowiedzialnym za opony jest francuski producent Michelin, dysponujący ogromnym doświadczeniem w rajdowych mistrzostwach świata.
Druga światowa premiera: wersja Polo R WRC przeznaczona do poruszania się po drogach publicznych. Wraz z PoloR WRC (315 KM, 0-100 km/h w 3,9 sekundy, masa 1200 kg), przygotowanym do Rajdowych Mistrzostw Świata, Volkswagen zaprezentował w Monaco noszącego tę samą nazwę, kuzyna rajdowego samochodu: Polo R WRC przeznaczone do poruszania się po drogach publicznych. Ta cywilna wersja rajdówki pokryta jest białym lakierem z charakterystycznymi, szaro-niebieskimi pasami, posiada zderzaki w rajdowej stylistyce i 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Za napęd odpowiedzialny jest 2-litrowy silnik TSI o mocy 162 kW (220 KM) z momentem obrotowym 350 Nm, przyspieszający Polo R WRC od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Seryjne Polo R WRC pojawi się w niemieckich salonach 11 grudnia 2012 roku, pierwsze modele trafią do klientów we wrześniu 2013 roku.
źródło: Volkswagen