X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Premiera Volkswagena Golfa Alltrack

2014-10-02
Strona główna -> Volkswagen -> Golf -> 7 (2012-dziś)

2.0 TDI o mocy 150 KM. Kolejną jednostką w Golfie Alltracku jest silnik TDI o pojemności 1968 cm3 i mocy 110 kW/150 KM. Jego średnie zużycie paliwa to tylko 4,9 l/100 km (127 g/km CO2). Dwulitrowy TDI Golfa Alltracka posiada dwa wałki wyrównujące, dzięki czemu pracuje wyjątkowo spokojnie. Swoją maksymalną moc rozwija między 3500 a 4000 obr./min. Już od 1750 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 340 Nm (do 3000 obr./min). Golf Alltrack 2.0 TDI osiąga prędkość 207 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy.

2.0 TDI o mocy 184 KM. Z mocą 135 kW/184 KM (przy 3500 do 4000 obr./min) Golf Alltrack 2.0 TDI ustanawia nowy rekord: jest najmocniejszym Golfem w nadwoziu Varianta. Dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem przekazuje seryjnej 6-biegowej DSG już od 1750 obr./min maksymalny moment obrotowy 380 Nm i utrzymuje go do 3250 obr./min. Wartości mocy i momentu obrotowego oraz napęd na wszystkie koła nie tylko optymalizują zachowanie się w terenie, lecz również umożliwiają holowanie przyczepy o masie 2000 kg (hamowana, nachylenie do 12%). Silnik zaadaptowany z Golfa GTD pozwala także na uzyskanie sportowych osiągów: przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h. Golf Alltrack 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,1 l paliwa na 100 km (134 g/km CO2).

Stylistyka i cechy szczególne. Wygląd zewnętrzny. Golf Alltrack, z zawieszeniem podwyższonym o 20 mm, ma nadwozie Golfa Varianta, jednak z wieloma typowymi dla Alltracka elementami, które wyostrzają jego charakter. Patrząc z boku, natychmiast zauważa się czarne nakładki poszerzające nadkola. Ten element ochronny znajduje się również powyżej progów i w dolnej części nowych zderzaków. Progi pokryte lakierem w kolorze srebrnym Reflex są sportowo poszerzone i również pełnią funkcję ochronną. Modele Alltrack wyposażone są w zaprojektowane specjalnie dla nich 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley. Kolejne cechy charakterystyczne Golfa Alltracka to obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym Reflex, logo Alltrack na błotnikach, matowa chromowana listwa pod bocznymi oknami oraz srebrne, anodowane relingi dachowe.

Przód i tył nadwozia. Charakterystyczny przód Golfa Alltracka wyróżnia się aluminiową (matową) listwą w osłonie chłodnicy, sięgającą aż do reflektorów. Osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu jest czarna, matowa i zdobi ją chromowane logo Alltrack. Dolny wlot powietrza w nowym zderzaku również ma strukturę plastra miodu. Kolejnym elementem stylistycznym, typowym dla Golfa Alltracka, jest poprzeczna listwa w kolorze srebrnym Reflex, rozciągająca się przez całą szerokość zderzaka i obejmująca seryjne reflektory przeciwmgielne (ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty). Zderzak zakończony jest od dołu osłoną podwozia w kolorze srebrnym; również zderzak tylny otrzymał nową formę z dominującą osłoną. Tylne światła mają ciemnoczerwone klosze. Wersję TSI 180 KM można poznać po chromowanych końcówkach dwustrumieniowego układu wydechowego, umieszczonych z lewej i prawej strony. Wersje TDI mają z lewej strony chromowaną podwójną końcówkę układu wydechowego.

Wnętrze. Ze sportowo-terenowym charakterem Golfa Alltracka koresponduje doskonale wyposażone wnętrze. O jego stylu decydują takie detale, jak obszyte skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, specjalna tapicerka siedzeń z napisem Alltrack na przednich oparciach, aplikacje Dark Magnesium (na konsoli środkowej) i Tracks (na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi) oraz oświetlenie Ambient w drzwiach. Do wyposażenia seryjnego Golfa Alltracka, jako uzupełnienie wyposażenia Comfortline, należą między innymi: automatyczna klimatyzacja Climatronic, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyłu, oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu, system Infotainment Composition Touch, system rozpoznający zmęczenie kierowcy oraz tempomat. Elegancję do wnętrza wprowadza chromowana listwa z logo 4MOTION na pokrywie schowka w konsoli środkowej, listwy na progach przednich drzwi ze stali nierdzewnej z napisem Alltrack oraz chromowane aplikacje przy przełącznikach i przyciskach (światła, otwieranie/zamykanie okien, regulacja lusterek). Natomiast sportowymi akcentami są: (opcjonalna) czarna podsufitka i poszycie górnych części słupków oraz nakładki na pedały i podpórkę lewej stopy w kolorze aluminium.

Volkswagen Golf Alltrack pojawi się na rynku wiosną przyszłego roku.

 

źródło: Volkswagen

« < 1 2 3 > »

Komentarze